חאן אל אחמר | מנכ"ל מועצת יש"ע טוען: "אבו דיס הוא הפתרון היחיד"

60 יום לתשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר, ובפורום עוטף ירושלים ערכו סיור בקרקעות אבו דיס | "המגרשים המוסדרים באבו דיס מהווים את הפתרון האופטימלי עבור תושבי חאן אל אחמר מחד ועבור המדינה מאידך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 18:31 כא באייר התשפב

חאן אל אחמר | מנכ"ל מועצת יש"ע טוען: "אבו דיס הוא הפתרון היחיד"
צילום: פורום עוטף ירושלים

60 יום לתשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר: מועצת יש"ע סיירו היום (א') במגרשים שהוכשרו עבור תושבי חאן אל אחמר על ידי המדינה בסמוך לאבו דיס. בסיור המקצועי שהתקיים בהובלת בועז עידו, יושב ראש פורום עוטף ירושלים, ניתנה סקירה מקיפה על הכספים שהשקיעה המדינה במקום ועל מאמציה הרבים להכשרתו. הסיור התקיים בתיאום מלא עם הצבא וגורמי הביטחון.

יגאל דילמוני: "זהו הפתרון היחידי"

מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני אמר במקום: "מדינת ישראל הכשירה באבו דיס קרקעות בעלות מוערכת של כ-70 מיליון שקל עבור תושבי חאן אל אחמר, וזהו הפתרון היחידי שאיננו מהווה איום לביטחון מדינת ישראל".

דילמוני הוסיף כי "הפתרון של שר הביטחון גנץ לתת להם להתיישב באותו מקום פחות או יותר, איפה שהם התיישבו בצורה בלתי חוקית, זו גם סכנה לכביש מספר 1 וגם הכשרת תשתית אסטרטגית שתיתן לבדואים אחרים להמשיך להתיישב סביב הכביש הזה. אנחנו קוראים לממשלה לא לבזבז את כספי הציבור שכבר הושקעו באבו דיס ולהעתיק לכאן את התושבים".

במהלך הסיור דנו חברי המועצה יחד עם נציגי הפורום בדרכים לשיתוף פעולה על מנת להבטיח שפתרון חאן אל אחמר יגיע לסיומו בצורה הטובה ביותר ואת הגברת האכיפה כלפי הבדואיות הבלתי חוקיות באזור יישובי עוטף ירושלים.

70 משפחות יקבלו ללא עלות את המגרש

פתרון אבו דיס המדובר מציע עשרות מגרשים שפיתחה המדינה בשנת 2015 בשכונת 'ג'האלין מערב' הנמצאת באבו דיס בסמוך לירושלים, על אדמות מדינה. המגרשים, שהמדינה השקיעה בהם כ-70 מיליון שקלים, מסודרים וכוללים תשתיות מוכנות של מים וחשמל, ובהן יכולות לגור ברווחה כ-70 משפחות שיקבלו ללא עלות את המגרש.

בנט בחאן אל אחמר, עוד חודש יעזור?

בנט בחאן אל אחמר, מה יהיה הסוף? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, קיימת במקום הכנה למבני ציבור עתידיים וכן פתרון חליפי לבית הספר הפועל כיום בחאן אל אחמר. פתרון אבו דיס הוצג לבג"ץ ואושר בידי כל הגורמים. שטח המגרשים נמצא כחלק מהשכונה של שבט הג'הלין, אותו שבט של משפחות חאן אל אחמר. למרות ההשקעה האדירה של המדינה בפיתוח המגרשים, הם נותרו ריקים ומיותמים. בתוך כך, במהלך הסיור נחשפו חברי מועצת יש"ע לפלישה חדשה של משפחות בדואיות סמוך למגרשים ותחילת השתלטות שעלולה לטרפד את העתקת תושבי חאן אל אחמר למקום.

"מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות על אזרחיה ולדאוג לביטחונם האישי"

יו"ר פורום עוטף ירושלים, בועז עידו הודה למועצת יש"ע על שיתוף הפעולה ואמר: "בצל המצב הביטחוני בארץ, לא ניתן להתעלם מכך שהכשרת מאחזים בלתי חוקיים בסמוך לכביש 1, שהוא ציר ראשי לעיר הבירה ירושלים, מהווה סכנה מוחשית על תושבי היישובים בעוטף ירושלים ואזרחי מדינת ישראל.
המגרשים המוסדרים באבו דיס מהווים את הפתרון האופטימלי עבור תושבי חאן אל אחמר מחד ועבור המדינה מאידך. אלו מגרשים מסודרים, תשתיות מפותחות, שיאפשרו למשפחות לבנות את עתידן במקום מסודר ובעל אופק תעסוקתי והתפתחותי".

הוא הוסיף: "מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות על אזרחיה ולדאוג לביטחונם האישי. הפתרונות הקיימים עלו למשלם המיסים הישראלי כסף רב, ואין שום סיבה הגיונית לא להשתמש בהם. הציבור חייב לדעת כי ישנו פתרון לבעיה, ועצם המשך הדיון בנושא הוא כשלעצמו כניעה מבישה לטרור".