צפו הורוביץ חושף: הסיבה שבנט לא יכול לפנות את חאן אל-אחמר

שר הבריאות הגיע לוועידת "הארץ" והתייחס לשאלה מדוע ראש הממשלה לא מפנה את המאחז הבדואי הלא חוקי: "הוא נמצא בממשלה שאי אפשר לעשות בה הכל" | על המתנחלים אמר: "הצבא לא פועל מספיק נגד אלימות המתנחלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/22 11:17 יז בסיון התשפב

הורוביץ חושף: הסיבה שבנט לא יכול לפנות את חאן אל-אחמר
הורוביץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע הבוקר (ה') לוועידת "הארץ" שמתקיימת בשיתוף "האם ראית את האופק לאחרונה" במרכז פרס לשלום וחדשנות. הורוביץ התייחס למספר נושאים, ביניהם חאן אל-אחמר ו"אלימות המתנחלים". 

בחודש מרצ האחרון הוציא בג"צ צו על תנאי בעתירה שהגישה תנועת רגבים בפרשת המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. הצו מורה למדינה לנמק בתוך 120 יום, מדוע לא מימשה את ההתחייבות שנתנה המדינה לבג"ץ לפני כשלוש שנים, לפיה יאכפו את החוק "במועד קרוב". התשובה אמורה להינתן בחודש הבא.

הורוביץ הסביר בוועידה כי "בנט ראש ממשלה והוא לא מפנה את חאן אל אחמר, למה הוא לא מפנה? כי הוא נמצא בממשלה שאי אפשר לעשות בה הכל". 

בפורום עוטף ירושלים אמרו בתגובה כי "ניצן הורביץ חשף את האמת העצובה - ממשלת שקד- בנט, החליטו לתת פרס לטרור, לפורעי החוק ולשמאל הקיצוני ולהימנע מלעשות את הברור מכל, לקיים את פסיקת בג"צ ולפנות את חאן אל אחמר. כשזה מגיע להפרות החוק של השמאל והערבים - את הורביץ כבר לא מעניין פסיקות בג"צ.

"הצבא לא פועל מספיק נגד אלימות המתנחלים"

בחודשים האחרונים עלה קמפיין "אלימות המתנחלים" בחסות ארגוני שמאל, קמפיין שמשפיע גם על בכירים בממשל האמריקאי דוגמת מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שדיבר לפני כחודשיים בתום ישיבה עם ראש הממשלה נפתלי בנט על "הרחבת ההתנחלויות ואלימות מתנחלים"

הבוקר התייחס הורוביץ לאותה "אלימות המתנחלים", ואמר: "אני אומר את זה לגנץ כל הזמן והוא כועס: הצבא לא פועל מספיק נגד אלימות המתנחלים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן