שאשא ביטון תומכת בשביתת המורים: "מאבק לגיטימי וצודק"

שרת החינוך אמרה בטרם כניסתה לישיבת הממשלה השבועית כי מחאת המורים למען העלאת שכרם צודקת: "כולם צריכים להתגייס כדי שהנושא ייפתר כמה שיותר מהר עוד לפני שיוצאים לחופשת הקיץ" | דרישת המורים: שכר ראשוני למורה יעמוד על 10,000 שקלים בחודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/22 11:15 כ בסיון התשפב

שאשא ביטון תומכת בשביתת המורים: "מאבק לגיטימי וצודק"
שאשא ביטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שלא הושגה התקדמות במשא ומתן מול האוצר - בהסתדרות המורים החליטו להחריף את מאבקם למען העלת שכרם ותנאי העסקתם, והלימודים ברחבי הארץ נפתחו בשעה 10:00. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייצבה הבוקר (א') לצד המורים וכינתה את מאבקם "צודק".  

"אנחנו נמצאים במשבר המאוד מאוד חמוד שחייבים לפתור"

"המאבק של המורים הוא לגיטימי וצודק", פתחה ואמרה שאשר ביטון. "המאבק להעלאת השכר צריך להיות של כולנו כחברה. אנחנו מדברים על שעתיים בבוקר וכשאני מסתכלת על ספטמבר אני לא יודעת אם יהיה לנו עם מי לפתוח את השנה או לשמור על יציבות ושגרה לאורך השנה. הסכם השכר של המורים צריך להיפתר כמה שיותר מהר עוד לפני שאנחנו יוצאים לחופשת הקיץ". 

"כולם מבינים שאנחנו נמצאים במשבר המאוד מאוד חמוד שחייבים לפתור אותו. אני לא חושבת שהפערים כל כך גדולים. הכל ניתן לפתרון. צריך לשבת לשולחן המשא ומתן ולנהל משא ומתן באופן אמיתי ולא כמו שהוא מתנהל בחודשים האחרונים". 

"אנו מחריפים את העיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות"

בהודעת הסתדרות המורים נכתב והסבר כי "אנו מחריפים את העיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה - בנט ולפיד – ושל שר האוצר ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי". 

נציין כי דרישת המורים היא ששכרו הראשוני של מורה מתחיל יעמוד על 10,000 שקלים בחודש - בשל מגמת העזיבה של עובדי הוראה חדשים בשנים הראשונות לעבודתם, ובשל הקושי לגייס עובדים חדשים במקומם. "מורה מתחיל צריך לקבל עשרת אלפים שקלים. יש שורה שלמה של דברים שצריך לטפל בהם כדי שיהיו מורים במערכת החינוך, ואחר כך יהיה אפשר לטפל בדברים אחרים", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן