מאבק המורים נמשך: הלימודים בבתי הספר והגנים בכל הארץ יפתחו בשעה 10:00

לאחר שלא הושגה התקדמות במשא ומתן מול האוצר - בהסתדרות המורים החליטו להחריף את מאבקם והלימודים ברחבי הארץ יפתחו באיחור של כשעתיים | "אנו מחריפים את העיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראש הממשלה ושל שר האוצר ופקידי משרדו מהמערכת המדממת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/22 07:30 כ בסיון התשפב

מאבק המורים נמשך: הלימודים בבתי הספר והגנים בכל הארץ יפתחו בשעה 10:00
אילוסטרציה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שביתה ארצית. הלימודים בכל רחבי הארץ יחלו הבוקר (א') בשעה 10:00 בבוקר, בעקבות החרפת מאבק המורים בניסיון להעלות את שכרם ותנאי העסקתם. השיבושים חלים על כל מוסדות החינוך וביניהם גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ואולפנים. במוסדות החינוך המיוחד הלימודים נפתחים כרגיל.

בהודעת הסתדרות המורים נכתב והסבר כי "אנו מחריפים את העיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה - בנט ולפיד – ושל שר האוצר ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי". 

יפה בן דוד, מזכ"לית ההסתדרות, האשימה את הממשלה. "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט". לדבריה, אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, "אם רק יפסיקו לנהוג ברפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם. העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת לא מוכנים וללא מסגרת תקציב".

נציין כי דרישת המורים היא ששכרו הראשוני של מורה מתחיל יעמוד על 10,000 שקלים בחודש - בשל מגמת העזיבה של עובדי הוראה חדשים בשנים הראשונות לעבודתם, ובשל הקושי לגייס עובדים חדשים במקומם. "מורה מתחיל צריך לקבל עשרת אלפים שקלים. יש שורה שלמה של דברים שצריך לטפל בהם כדי שיהיו מורים במערכת החינוך, ואחר כך יהיה אפשר לטפל בדברים אחרים", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן