הקורונה לא הלכה: "יש מחשבה להחזיר לתקנות את חובת עטיית מסכות"

פרויקטור הקורונה סלמן זרקא, אומר בעקבות העליה בתחלואת נגיף הקורונה, כי רואים עליה באשפוז חולים בבתי החולים. על הצורך בבדיקות: "במשרד עובדים להרחיב את עמדות הבידוק לקראת שבוע הבא" | ביממה האחרונה אומתו לנגיף 7,661 בני אדם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/22 11:38 טז בסיון התשפב

הקורונה לא הלכה: "יש מחשבה להחזיר לתקנות את חובת עטיית מסכות"
קניון איילון, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הבוקר (ד'), בטרם עלו חברי הכנסת אל מליאת הכנסת, התכנסה ועדת הבריאות בראשות חברת הכנסת עידית סילמן לדיון בעליה הניכרת בתחלואת נגיף הקורונה והטיפול בתופעות הפוסט קורונה. במהלך הדיון התייחס פרויקוטור הקורונה, הפרופסור סלמן זרקא, למסכות בחללים הסגורים והמליץ לאוכולוסיה המבוגרת לשוב ולעטות מסכות.

מנתוני משרד הבריאות העדכניים לשעה 09:25, עולה כי ביממה האחרונה אומתו לקורונה 7,661 בני אדם, ומאז פרוץ הנגיף בישראל אומתו לו 4,202,599 חולים. מתוך 24,507 בדיקות שנערכו אתמול - 34.35% נמצאו חיוביות ומקדם ההדבקה עומד על 1.46. 

זרקא: "בזן החדש החיסון כבר פחות עוזר להדבקה אך כן מגן ממחלקה קשה"

זרקא אמר: "הזן החדש BA5 הוא קרוב ל50% מהחולים כעת - הזן מייצר יחסית מחלה קלה בקרב הצעירים, אבל רואים עליה באשפוז בבתי החולים. החשיבות היא לשמירה על אוכלוסיית בסיכון ואוכלוסייה של גיל 60 ומעלה. BA5 תופס את מקומו והוא ילך ויתחזק ויהיה הזן המשמעותי. אם בדלתא - החיסון עבד ב90% ובאומיקרון 30% מהמחוסנים נדבקו, בזן החדש החיסון כבר פחות עוזר להדבקה אך כן מגן ממחלקה קשה". 

"אנחנו ממליצים לציבור להישאר עם מסכות בחללים סגורים. ככה אני עושה וכך אני אומר לכל מי שסביבי גם לא בבית החולים. יש מחשבה להחזיר לתקנות מחייבות עטיית מסכות. צריך לבחור את התזמון. אני לא חושב שזה מעמסה שהציבור לא יכול לעמוד בה. ממליצים ביותר לאוכלוסיה בסיכון לעטות מסכה". 

עוד אמר זרקא, "במשרד עובדים להרחיב את עמדות הבידוק לקראת שבוע הבא. בנוסף, אנחנו מקדמים בדיקה ביתית מפוקחת - נערכנו מול הרבה חברות בנושא ונבקש בשני הקרוב מהוועדה לאשר תקנות שיאפשרו בדיקה ביתית מפוקחת שתעשה דרך הטלפון וכך גם אלו שעושים בדיקה ביתית, יהיו מוסדרים ורשומים במערכות ומשרד הבריאות".

ראש הממשלה נפתלי בנט חוגג את סיום הגל החמישי של הקורונה: