פרויקטור הקורונה מזהיר: "מי שטס לחו"ל חייב להגן על עצמו"

פרופסור סלמן זרקא מתריע מפני עלייה נוספת בתחלואה וממליץ לציבור לעטות מסכות בחללים סגורים, כמו גם להימנע ממפגש עם קבוצות בסיכון ללא בדיקה מראש לשלילת הנגיף

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/06/22 15:56 טו בסיון התשפב

פרויקטור הקורונה מזהיר: "מי שטס לחו"ל חייב להגן על עצמו"
בדיקות קורונה בנתב"ג, ארכיון , צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים חלה עלייה בתחלואה של נגיף הקורונה בישראל, ופרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, ערך היום (ג') תדרוך לכתבים, ובו שב וחזר על המלצת משרד הבריאות לאוכלוסיות בסיכון ולציבור הכללי, לעטות מסכים בחללים סגורים ככל האפשר. 

"עברו עשרה ימים מאז שהתחלנו לראות עלייה בתחלואה בקורונה ואנחנו רואים גם עלייה בכמות החולים הקשים ומגמה זו צפויה להימשך", אמר זרקא, "כפי שראינו בגל האומיקרון, גם בגל הנוכחי אנחנו רואים נגיף מדבק עם מחלה שעלולה להיות מסוכנת לאוכלוסיות הסיכון". 

הפרויקטור הוסיף כי עדיין אין הנחיות רשמיות להתמודדות עם מצב התחלואה הנוכחי, אך יחד עם זאת, הוסיך המלצות עבור הטסים לחו"ל. "עבור מי שרוצה לנסוע לחו"ל, חייב להיות ער לכך ולהגן על עצמו עם מסכה - במיוחד אנשים מבוגרים". 

עדיין אין צורך בחיסון חמישי 

"אני רוצה להדגיש שוב - אנחנו ממליצים לעטות מסכה במקומות סגורים. לפני שאנחנו פוגשים אנשים עם מחלות רקע או את הסבים והסבתות, חשוב שנבצע בדיקה ונוודא שאיננו נושאים את הנגיף. עבור אלו שנמצאים בקבוצות סיכון - חשוב לבצע בדיקת PCR בין אם נחשפו לחולה ובין אם יש להם תסמינים".

בדבריו הזכיר זרקא את חובת הבידוד למשך שבעה ימים עבור המאומתים לנגיף, בידוד אותו אפשר לקצר עם בדיקה שלילית אחרי חמישה ימים. באשר לחיסונים, בשלב זה הבהיר הפרויקטור כי עדיין אין הנחיה לקבל מנת חיסון חמישית, אולם, "ככל שנגיע להבנה אחרת נעדכן את הציבור". את מנת החיסון הרביעית המליץ הפרויקטור עבור כל אדם שנחשב חלק מקבוצות הסיכון.