הורוביץ לא האריך את מצב החירום, פרויקטור הקורונה: "גל חדש בפתח"

אחרי חודשים ארוכים שירדה מהכותרות, תחלואת הקורונה עולה ובנט הודיע כי יכנס את בכירי משרד הבריאות | במקביל: פרוייקטור הקורונה מזהיר מגל חדש ושוקל להכריז על חיסון חמישי | בתחילת החודש החליט הורוביץ כי לא יוארך מצב החירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 11:52 ט בסיון התשפב

הורוביץ לא האריך את מצב החירום, פרויקטור הקורונה: "גל חדש בפתח"
פרופ' סלמן זרקא. נכנס לפעולה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שהספקנו לשכוח ממנה, היא חוזרת ובגדול: לאור העלייה בתחלואת הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט מודיע כי הוא יכנס היום (ד') דיון עם בכירי משרד הבריאות. הבוקר (ד') אמר פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא בכנס הרפואה העתידי Medicine 2042, כי "לרוע המזל, נראה שאנחנו מתחילים בישראל גל קורונה חדש, גל הBA.5. אנחנו שוקלים מתן חיסון חמישי".

עוד אמר זרקא כי "כשמדברים על ביטחון לאומי, מה שקרה בין הגלים ה3-4 הוקמה ממשלה חדשה. השינוי בממשלה הביא משימה חדשה לאזן בין הצלת חיים מקורונה, להסתכלות רחב יותר על ביטחון לאומי בחינוך, כלכלה ועוד. והממשלה ניסתה לא להטיל הגבלות, לא לייצר סגרים, לאפשר לשוק לגדול למרות הקורונה".

מצב החירום לא הוארך

כזכור, בתחילת החודש שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם בכירי משרד הבריאות ויו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת גלעד קריב שלא להאריך את מצב הבריאות המיוחד, והוא פקע בחצות שבין חמישי לשישי.

שר הבריאות ניצן הורוביץ החליט אתמול (ג') בדיון עם בכירי משרדו בעקבות העלייה בשיעור תחלואת הקורונה כי קמפיין ההסברה יחודש, יומלץ לאוכלוסייה המבוגרת ולאנשים בסיכון לעטות מסכה בחלל סגור.

שר הבריאות הורוביץ אמר אחרי ההחלטה לא להאריך את מצב החירום: "בדיוק כפי שהתחייבנו, לא נעשה שימוש בחוק הקורונה ולו יום אחד מעבר לנדרש. זה המשך ישיר למדיניות שלנו בממשלה הזו מתחילת הדרך. שומרים על הבריאות - בלי השבתות וסגרים, בלי לרדוף אחרי מבלים בחוף, בלי לאסור הפגנות ובלי לפגוע בדמוקרטיה ובזכויות האזרח בישראל. מסתבר שאפשר".