גנץ התחיל לחפש את המחליף של כוכבי: מי יהיה הרמטכ"ל ה-23?

לקראת סיום כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי בתום ארבע שנים, החל שר הביטחון את הליך המינוי לתפקיד בתיאום ראש הממשלה בנט. המועמדים הבולטים שכבר שוחחו עם גנץ: האלופים סטריק, זמיר והלוי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/22 21:18 יד בסיון התשפב

גנץ התחיל לחפש את המחליף של כוכבי: מי יהיה הרמטכ"ל ה-23?
זמיר והלוי, הקרב צמוד , צילום: פלאש 90

קצת יותר מחצי שנה נותרה לכהונתו של הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, אך שר הביטחון בני גנץ כבר החל את ההליך למינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. בימים האחרונים עדכן גנץ את ראש הממשלה נפתלי בנט, וכן קיים פגישה עם הרמטכ"ל כוכבי לצורך תיאום התהליך שככל הנראה יסתיים בשבועות הקרובים.

שר הביטחון הודיע לאלופים סגן הרמטכ"ל לשעבר אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל הנוכחי הרצי הלוי ומפקד מז"י לשעבר יואל סטריק - כי בכוונתו להיפגש עימם בשבועות הקרובים על מנת לוודא את נכונותם להתמודד לתפקיד, ולשמוע מהם על אופן ראייתם את צה"ל בשנים הבאות ואת תפקיד הרמטכ"ל. עוד בכוונת שר הביטחון לקיים תהליך התייעצות בנושא עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר. 

זמיר, גנץ, הלוי וכוכבי, מי יהיה הרמטכ"ל הבא?

זמיר, גנץ, הלוי וכוכבי, מי יהיה הרמטכ"ל הבא? צילום: Flash90

מי המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל?

הרצי הלוי נחשב למועמד המוביל לתפקיד הרמטכ"ל ה-23. הלוי, מגיע מבית סרוג ולמד בתיכון "הימלפרב" לבנים. הוא משמש היום כסגן הרמטכ"ל, וברזומה שלו ניתן למצוא את הפיקוד על סיירת מטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום, ראש אמ"ן, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד עוצבת הגליל וראש חטיבת ההפעלה המבצעית באמ"ן.

אייל זמיר סיים ביולי שעבר את תפקידו כסגן הרמטכ"ל וכיום נמצא בלימודים בארצות הברית על חשבון צה"ל. בעבר היה מפקד פיקוד הדרום, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד עוצבת געש, מפקד עוצבת עמוד האש, מפקד קורס מ"פים ומג"דים ומפקד חטיבה 7. 

אלוף יואל סטריק, סיכויים נמוכים

אלוף יואל סטריק, סיכויים נמוכים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יואל סטריק ששימש כמפקד זרוע היבשה עד אוקטובר 2021 ובסיום תפקידו עבר לשמש כעמית מחקר במכון היהודי לביטחון לאומי של אמריקה בהמתנה להחלטה לגבי המשך הקריירה הצבאית שלו. ייתכן ויוחלט למנותו לתפקיד סגן הרמטכ"ל. בעבר היה מפקד פיקוד הצפון, מפקד פיקוד העורף, מפקד עוצבת הגליל, מפקד עוצבת אדום, ומפקד חטיבת גבעתי.