אביב כוכבי הראשון להתחסן בצה"ל | מבצע חיסוני הקורונה בצה"ל יוצא לדרך

סגן הרמטכ"ל הורה להיערך להוצאתו לפועל של מבצע חיסוני קורונה בצה"ל, כבר בסוף החודש הקרוב. "מטרת המבצע היא מתן חיסון קורונה לכלל חיילי צה״ל, בפרק הזמן הקצר ביותר מרגע קבלת החיסונים, באופן מפוקח, יעיל ומקצועי". החיילים לא יחויבו להתחסן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/12/20 19:15 א בטבת התשפא

אביב כוכבי הראשון להתחסן בצה"ל | מבצע חיסוני הקורונה בצה"ל יוצא לדרך
צילום: פלאש 90

מבצע החיסונים בצבא הגנה לישראל. בהמשך להנחיית הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, לקדם את חיסון חיילי צה"ל במהירות ויעילות, ולאחר שני דיונים שקיים בראשותו, הנחה היום (ד') סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, להיערך להוצאתו לפועל של מבצע חיסוני קורונה בצה"ל.

"מבצע החיסונים ינוהל על ידי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בהובלתו המקצועית של חיל הרפואה, תוך הקמת מעטפת לוגיסטית מותאמת. מטרת המבצע היא מתן חיסון קורונה לכלל חיילי צה״ל, בפרק הזמן הקצר ביותר מרגע קבלת החיסונים, באופן מפוקח, יעיל ומקצועי", נכתב בהודעת דובר צה"ל. 

מבצע החיסונים בצה"ל מתואם עם משרד הבריאות ויתקיים בהתאם להנחיותיו. מתן החיסון יבוצע על ידי איש סגל רפואי שיוכשר לכך בידי בית הספר לרפואה צבאית, ויעשה זאת בפיקוח אחות מוסמכת.
מערך 'שאט״ל', שהוקם במקור כתחליף לתחבורה הציבורית בעבור משרתי צה"ל, יוביל את חיילי היחידות השונות, באופן מאורגן, אל מתחמי החיסון. מדרג ההתחסנות נקבע על פי תעדוף מטכ"לי.

מדובר צה"ל נמסר לחדשות כיפה כי "כרגע לא מחייבים להתחסן. במידה ויהיה שינוי בהמשך - נעדכן".

משרתי צה"ל צפויים להתחיל ולהתחסן כבר בסוף החודש הקרוב ולפי סדר עדיפויות:

  1. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי יהיה הראשון להתחסן, כדי "להוות דוגמה אישית ולעודד את יתר חיילי צה״ל להתחסן"
  2. סגלי רפואה שמהווים את חזית הלחימה במאבק בנגיף
  3. משרתי צה"ל שמשתייכים לקבוצות סיכון, יחידות קרביות הפועלות במתאר ייחודי, לוחמים, מערכים תומכים קריטיים ומפקדים בכירים
  4. בשלב מאוחר יותר, עם קבלת מנות חיסון נוספות, יחוסנו יתר המשרתים. "בריאותם של משרתי צה"ל ורציפותו התפקודית של הצבא הם ערך עליון בקביעת תעדוף זה".

(ארכיון)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן