בשיחות סגורות מפקד סיירת מטכ"ל חושף את דעתו על שירות נשים

אחרי הסערה שהתחוללה בעקבות החלטת הרמטכ"ל כוכבי לפתוח יחידות לוחמות נוספות לשירות נשים, מפקד סיירת מטכ"ל מחזק את דבריו בשיחה עם חיילי מודיעין ומדגיש כי המצב בו אין שיויון הוא לא תקין: "אנחנו בבעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/22 10:15 י בסיון התשפב

מפקד סיירת מטכ"ל חושף את דעתו על שירות נשים
נשים לוחמות, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי, החליט שלשום על פתיחת התנסויות לשירות נשים בתפקידי לחימה משמעותיים, במספר יחידות קרביות, בהן יחידת 669, יחידת ההנדסה למשימות מיוחדות (יהל"ם) ומחלקת ניוד. ההחלטה עוררה סערה בקרב האגף הימני-שמרני ובמגזר הסרוג שמתנגדים למהלך, אך דווקא היום (ה') נחשף חיזוק משמעותי לעמדת הרמטכ"ל.

לפי דיווח שפורסם ב-YNET, מפקד סיירת מטכ"ל, אלוף-משנה י', אמר שלשום (ג') בהרצאה סגורה בפני חניכים בקורס של חיל המודיעין: "לא הגיוני שלא בוחנים 51% מהאוכלוסייה שלנו, וכשזה קורה, אנחנו בבעיה". הדברים נאמרו בהתייחסות לגידול המשמעותי במספר הלוחמות בצבא, עם עלייה של 180% תוך שמונה שנים בלבד ופתיחת יחידות נוספות לשירות נשים.

בדובר צה"ל סירבו להתייחס "לדברים שנאמרו בפורום סגור" אך גורמים צבאיים הבהירו כי "הציטוט אינו מדויק. מפקד היחידה נשאל על ידי הצוערים שאלות במספר נושאים, ביניהם גם סוגיית שילוב נשים בתפקידי לחימה ביחידה. מפקד היחידה עמד על מאפיינים ואתגרים של מהלך מסוג זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן