גדעון סער מחכה לגנאים וזועבי: "מאפשרים למפלגות לעשות סדר פנימי"

שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה התייחס לדחיית ההצבעה על תקנות יהודה ושומרון והסביר כי מדובר ברצון של הקואליציה להגיע להסכמות עם חבריה. סער המשיך והבהיר כי הוא מתנגד לשינוי שיטת המינוי של שופטי העליון: "פוליטיזציה מוחלטת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/22 15:24 יד בסיון התשפב

גדעון סער מחכה לגנאים וזועבי: "מאפשרים למפלגות לעשות סדר פנימי"
גדעון סער, מחכה להסכמות במפלגות הקואליציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי האישור המחודש של תקנות יו"ש בוועדת השרים לחקיקה, שר המשפטים גדעון סער הבהיר בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה מדוע הוחלט לדחות את ההצבעה עליהן במליאת הכנסת: "אנחנו מאפשרים למפלגות אחרות לעשות סדר פנימי בתוכן על מנת לאכוף משמעת בעניין חיוני זה".


 
"הצבעת מפלגות האופוזיציה בראשות הליכוד נגד החוק היא דוגמא קיצונית לחוסר אחריות לאומית", המשיך סער ואמר כי, "תמיכתם בהתנתקות מיהודה ושומרון היא פגיעה בליבת האינטרס הלאומית ובליבת הערכים והאידיאולוגיה שהם מתיימרים לייצג. כל אחד מבין שזו העדפה של אינטרס פוליטי על האינטרס הלאומי".

"סכנה לאופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל"

אתמול ועדת השרים לחקיקה לא אישרה את הצעת החוק של האופוזיציה לשינוי השיטה לבחירת שופטים לבית המשפט העליון, שלפיה, מליאת הכנסת תאשר כל מינוי, כולל הנשיא וסגנו. לקראת העלאת ההצעה במליאה התייחס שר המשפטים גם לכך ואמר: "הצעת חוק D-9 של אמסלם, בן גביר ופינדרוס לחיסול עצמאות בית המשפט העליון ופוליטיזציה מוחלטת של בחירת שופטים תגיע בעוד יומיים למליאת הכנסת. זאת תוכנית העבודה המוסכמת של כל מפלגות 'גוש נתניהו' לא בכדי כל המפלגות חתומות על הצעת החוק הזאת". 

"אם חלילה תקום ממשלת ביבי-בן גביר-הסכנה לאופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל תהיה ברורה ומיידית", הוסיף יו"ר תקווה חדשה והודיע: "אנחנו נפעל להפיל את הצעת החוק ביום רביעי במליאת הכנסת – אבל כדאי שהציבור בישראל יבין מה מוטל על הכף".