רינאווי זועבי טוענת: גדעון סער התקפל בזכותי

חברת הכנסת ממרצ אומרת כי ההצבעה על חוק התקנות ביהודה ושומרון לא יעלה השבוע להצבעה במליאת הכנסת - בזכותה: "סער הבין שאני מתנגדת נחרצות לחוק זה התנגדות עקרונית ולא מוכנה להתפשר או לדון בנושא זה כלל וכלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/22 15:55 יג בסיון התשפב

רינאווי זועבי טוענת: גדעון סער התקפל בזכותי
זועבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הכישלון בהעברת חוק תקנות החירום ביהודה ושומרון במליאת הכנסת, בשל התנגדותם של חברים ברע"מ ובמרצ ובשל החלטת האופוזיציה שלא להצביע בעד - התקנות אושרו היום (א') שוב בממשלה פה אחד. האם החוק יעלה השבוע להצבעה נוספת במליאה? חברת הכנסת ממרצ ג'ידא רינאווי זועבי טוענת שלא.

"השר גדעון סער החליט לא להביא את חוק יהודה ושומרון להצבעה בכנסת השבוע", כתבה זועבי בחשבון הטוויטר שלה, "זאת מאחר והוא הבין שאני מתנגדת נחרצות לחוק זה התנגדות עקרונית ולא מוכנה להתפשר או לדון בנושא זה כלל וכלל".

"אין מי שדופק את ערביי ישראל בעשורים האחרונים יותר מזועבי וגנאים"

זועבי גורמת בחודש האחרון להרבה כעס ועצבים במפלגה בפרט ובקואליציה בכלל. בתיעוד שהובא בגל"צ הבוקר, נשמע שר התקשורת יועז הנדל מתקווה חדשה מתבטא בחריפות נגד רינאווי זועבי וחבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ, שגם הוא הצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בשבוע שעבר.

בכנס פעילים אמר הנדל כי "אין מי שדופק את ערביי ישראל בעשורים האחרונים יותר מזועבי וגנאים". בהתייחסו למתיחות השברירית של ממשלת ישראל ה-36 בראשות נפתלי בנט, הוסיף הנדל: "אי אפשר שלא להגיע למסקנה שקואליציה יציבה יכולה להתקיים רק על ציונים ששירתו בצבא".

שר הבריאות ויו"ר מרצ ‎ניצן הורביץ קרא בשישי בבוקר לזועבי להתפטר מהכנסת בעקבות התנהלותה, ובעיקר בשל העובדה כי היא מצביעה בניגוד לעמדת המפלגה: "היא הוציאה את עצמה ממרצ, היא לא רואה בעצמה חלק ממרצ", אמר בראיון ב-103FM.

עוד הוא אמר: "היא צריכה להחזיר את המנדט. אם קשה והיא לא מסוגלת להצביע על פי החלטות הקואליציה והמפלגה - היא צריכה לוותר על תפקידה ונוכל להמשיך הלאה. זה הדבר הנכון וההגון לעשות".