פתיחת היחידות לנשים הרב מאיר נהוראי: "לא נוכל לאשר לתלמידים להגיע ליחידות מעורבות"

מעתה תיפתח האפשרות לנשים להתגייס ליחידות הקרביות ביותר בצה"ל, ביניהן יחידות עילית מטכ"ליות. יו"ר רבני בית הלל הבהיר, "אני לא מתערב בשיקולים המקצועיים של צה"ל, אל תתערבו בשיקולים החינוכיים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 22:45 ח בסיון התשפב

הרב מאיר נהוראי: "לא נוכל לאשר לתלמידים להגיע ליחידות מעורבות"
נשים לוחמות, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, החליט על פתיחת התנסויות לשירות נשים בתפקידי לחימה משמעותיים, ביחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר 669, ביחידת ההנדסה למשימות מיוחדות (יהל"ם) של חיל ההנדסה הקרבית ובמחלקת ניוד בחטיבת חי"ר. 

הרב מאיר נהוראי, יו"ר רבני בית הלל, התראיין הערב (ג') לרן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב' והבהיר, "יהיה לנו מאוד קשה לאשר הלכתית וחינוכית לתלמידנו ללכת לגדודים המעורבים, משום שמבחינה הלכתית זה דבר מורכב ומסובך שלא מתאים לכל אחד". "אבל" הוא הדגיש, "אני לא אומר לתלמידים לא להתגייס". 

"אם ישלבו נשים בנח"ל, החיילים הדתיים לא ילכו לנח"ל"

לדברי הרב נהוראי, הציבור הדתי לאומי רואה עצמו חלק מהמערכת הישראלית והצבאית. "אבל, ברגע שהיחידות לא תהיינה מגדריות, לא נוכל לאשר לתלמידים שלנו להגיע ליחידות הללו. בסופו של דבר, כולנו נודה שלא נכון שבצבא יהיו שבטים, שציבור מסוים ילך ליחידה מסוימת, כי כך נפספס את הערך המוסף של צה"ל. לדוגמא, אם ישלבו נשים בנח"ל, החיילים הדתיים לא ילכו לנח"ל". 

בסוף השבוע האחרון התפרסם מכתב מיוחד החתום על ידי מנעד רחב של רבני הציונות הדתית, ובו הם מתריעים פילוג צה"ל והפיכתו לצבא שבטים. על כך סיפר יו"ר רבני בית הלל כי ההחלטה על המכתב נבעה מחוסר אונים, "לא היה דיאלוג. היו אפילו אירועים שאנשי הצבא שאלו 'למה אתם לא יכולים להתמודד', וכאן יש השגת גבול. אני לא מתערב בשיקולים המקצועיים של צה"ל, אל תתערבו בשיקולים החינוכיים שלנו. לכל אחד יש את המקצוע שלו".