למרות הסתייגות בכירים באוצר: ליברמן עם גזרות חדשות נגד החרדים

שר האוצר העביר הוראה לפקידי משרד האוצר להתחיל ולעבוד על הגזרות הבאות שצפויות לפגוע במגזר החרדי. בין היתר: קיצוץ תקציב הישיבות  בשליש ושינוי התקצוב של רשתות החינוך | הציונות הדתית: "הגזרות הגזעניות של ליברמן נגד הציבור החרדי לא יעברו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/22 21:30 כד באייר התשפב

למרות הסתייגות בכירים באוצר: ליברמן עם גזרות חדשות נגד החרדים
ליברמן נגד החרדים, צילום: Flash90, עריכה: כיפה

ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר בפתח ישיבת הממשלה בשבוע שעבר כי בכוונתו לאשר את תקציב המדינה לשנת 2023 כבר במהלך חודש יוני, אך ככל שחולפים הימים נראה כי העברת התקציב הולכת ומתרחקת. לפני כחודש שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את אנשי משרדו לעבוד על תקציב חד-שנתי לשנה הבאה בשל הסערות אותן מנהלת הממשלה והיעדר הרוב בכנסת.

למרות זאת, לאחרונה ליברמן העביר הוראה לפקידי משרד האוצר להתחיל ולעבוד על הגזרות הבאות שאם ירצה או לא, צפויות לפגוע במגזר החרדי. כך פורסם הערב (ד') ב"חדשות 12". עוד נכתב כי העניין עלה בדיוני משרד האוצר אולם בכירים במשרדו של ליברמן הביעו הסתייגו למהלכים. 

הגזרות הבאות:

  • קיצוץ תקציב הישיבות בשליש - מ-1.2 מיליארד שקל ל-800 מיליון.
  • שינוי התקצוב של רשתות החינוך - מ-100% ל-75%.
  • מבחן מיצוי נוסף - הוספת מבחן מיצוי כושר השתכרות לצורך קבלת סבסוד מעונות יום, סיוע בשכר דירה והנחות בארנונה. בשורה התחתונה של הסעיף: חרדי ללא עבודה לא יהיה זכאי להנחות כלל.

נזכיר כי בחודש שעבר, חבר הכנסת ניר אורבך איים כי אם לא ימולאו דרישותיו הוא יפרק את הממשלה. אחד מהתנאים שהציב היה ביטול גזירת המעונות של ליברמן. מאוחר יותר, סיכמו אורבך וליברמן על ביטול מתווה המעונות לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024.

בנט בישיבת הממשלה בשבוע שעבר: 

הציונות הדתית: "הגזרות הגזעניות של ליברמן נגד הציבור החרדי לא יעברו"

בתגובה לצעדים אותם מתכנן ליברמן, בציונות הדתית אמרו הערב: "אורבך, שרק לאחרונה הציג כהישג את דחיית הפגיעה בלומדי התורה בסבסוד מעונות היום, קיבל היום סטירת לחי משפילה מליברמן שהכפיל ושילש את הפגיעה בלומדי התורה ובציבור החרדי. הגזרות הגזעניות של ליברמן נגד הציבור החרדי לא יעברו, בעיקר כי הממשלה הזו לא תשרוד בעזרת השם כדי להעביר אותן. אבל פרסומן ושנאת החרדים העולה מהן מגחיכה את נוצות האחדות והריפוי שהממשלה הזו מתהדרת בהן ואת נאומי בנט על 'גן הפלגנות' שכביכול כל כך מטריד אותו. שנים רבות כבר לא היתה כאן ממשלה שהפיצה כל כך הרבה שנאה וחרמות".

"העובדה שאנשים כמו שקד, כהנא, סער ואורבך יושבים בממשלה ששר האוצר שלה מרשה לעצמו לשים על השולחן גזרות כאלה מלמדת עד כמה רחוק הם הלכו לאיבוד ועד כמה ליברמן בז להם, לא סופר אותם ולא חושש מהם. הוא יודע שהם שבויים בממשלה הזו כדי לשרוד פוליטית ומרשה לעצמו פעם אחר פעם להתריס מולם במצח נחושה".