אורבך מאיים על בנט: חשמל להתיישבות הצעירה או שאפרק את הממשלה

ממשלה בסכנת פירוק: חבר הכנסת ניר אורבך מימינה מאיים על ראש הממשלה נפתלי בנט שאם לא ימולאו דרישותיו הוא יפרק את הממשלה, בין התנאים: ביטול מתווה מעונות וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/04/22 11:01 ו בניסן התשפב

אורבך מאיים על בנט: חשמל להתיישבות הצעירה או שאפרק את הממשלה
אורבך עם בנט במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימינה ממשיכה להתפרק. בתום פגישות ממושכות עם ראש הממשלה נפתלי בנט, חבר הכנסת ניר אורבך מודיע היום כי אם לא ימולאו דרישותיו הוא יפרק את הממשלה ויחבור לאופוזיציה. בין הדרישות: חיבור של ההתיישבות הצעירה לחשמל.

האיום של ניר אורבך

האולטימטום של אורבך לבנט כולל את ביטול מתווה מעונות, כינוס מת"ע (מועצת תכנון עליונה) וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. אורבך איים ואמר: "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה".

מתנועת לוחמים לשלום נמסר בתגובה לאולטימטום של אורבך: ״אסור לממשלת ישראל להיכנע לאולטימטום המופקר של חבר הכנסת אורבך. המשך הבנייה בהתנחלויות היא פשע בינלאומי ועוולה מוסרית, אשר שומטת כל צידוק המוסרי ל״ממשלת שינוי״. ממשלה המבקשת להיטיב עם המצב, ולסיים את הרוע של קודמותיה, תפעל לחבר לחשמל ומים את בתי התושבים הפלסטינים בשטחי C בתור שלב ראשון, ותחדל מהמשך בניית התנחלויות״.

גם סגן השר אביר קארה מתלבט ברצינות אם לעזוב את מפלגת ימינה ולהפיל את הממשלה, אתמול קארה ניהל לאורך היום מגעים של שעות עם שיקלי וסילמן שבהם ניסחו הסכם להתפלגות מימינה והקמת סיעה, ראש הממשלה נפתלי בנט עושה הכל כדי לשמור את קארה אצלו, אבל לסגן השר יש תכניות אחרות להיום.

אביר קארה ועמיחי שיקלי בטיסה משותפת

קארה יטוס היום למולדובה אם לא אחר מהעריק הראשון של ימינה ומתנגד הממשלה, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, השניים יקחו חלק במשלחת של הכנסת למולדובה שתיפגש עם פליטים יהודים מאןקראינה, ולא מן הנמנע שהטיסה תשמש להעמקת המגעים בין השניים להפלת הממשלה. 

קודם הטיסה איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה מימינה נועדו הלילה בביתו של סגן השר קארה. בפני השלושה ניצבות כמה אופציות, והם נפגשו בכדי לבחון אותן ובכדי למנוע פאניקה. על פי הדיווח, הם סיכמו לפעול במשותף. לפי הניתוח של סגל, המשמעות היא שנפתח פתח משמעותי לעזיבת הקואליציה במסודר, גם אם לא בצורה מיידית.