אורבך איים וליברמן דוחה את גזירת המעונות בשנה

אחרי שהציב אולטימטום לראש הממשלה בנט, חבר הכנסת ניר אורבך רשם היום הישג ראשון עם דחיית גזירת המעונות בשנה | "ש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/04/22 16:50 ו בניסן התשפב

אורבך איים וליברמן דוחה את גזירת המעונות בשנה
אורבך עם ליברמן, צילום: דוברות ליברמן

חבר הכנסת ניר אורבך איים היום על ראש הממשלה נפתלי בנט שאם לא ימולאו דרישותיו הוא יפרק את הממשלה. אחד מהתנאים של אורבך היה ביטול גזירת המעונות של שר האוצר ליברמן וכעת ניתן לומר שמוקש ראשון מאחוריו.

ניצחון ראשון לאורבך

שר האוצר, אביגדור ליברמן ויו״ר סיעת ימינה, ח״כ ניר אורבך סיימו לפני זמן קצר פגישה שנערכה על פי הצדדים "ברוח טובה" במשרד האוצר. השר ליברמן וח״כ אורבך סיכמו כי יש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה ובתוך כך סיכמו על ביטול המתווה לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024.

הצדדים בפגישתם הסכימו כי הפערים הם לא גדולים וכי יש לפעול במטרה לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולצד זאת לשמור על ציבור לומדי התורה. הצדדים סיכמו כי ההידברות ביניהם תימשך יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, גם בתקופה הקרובה.

נזכיר כי האולטימטום של אורבך לבנט כולל את ביטול מתווה המעונות, כינוס מת"ע (מועצת תכנון עליונה) וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. אורבך איים ואמר: "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה".

מתנועת לוחמים לשלום נמסר בתגובה לאולטימטום של אורבך: ״אסור לממשלת ישראל להיכנע לאולטימטום המופקר של חבר הכנסת אורבך. המשך הבנייה בהתנחלויות היא פשע בינלאומי ועוולה מוסרית, אשר שומטת כל צידוק המוסרי ל״ממשלת שינוי״. ממשלה המבקשת להיטיב עם המצב, ולסיים את הרוע של קודמותיה, תפעל לחבר לחשמל ומים את בתי התושבים הפלסטינים בשטחי C בתור שלב ראשון, ותחדל מהמשך בניית התנחלויות״.