משפחות שכולות צעקו על בנט בהר הרצל: "נוכל"

במהלך הטקס לזכר הנופלים בפעולות האיבה צעקו משפחות שכולות על בנט במשך דקות ארוכות ומנעו ממנו לדבר: "בוגד, נוכל" | בנט ענה: "משפחות אהובות, אני אוהב אתכן אהבה גדולה. אני שומע את הכאב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/05/22 13:36 ג באייר התשפב

משפחות שכולות צעקו על בנט בהר הרצל: "נוכל"
בנט בנאומו בטקס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשעה 13:00 התחיל טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר הכנסת מיקי לוי, הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפכ''ל קובי שבתאי ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. עוד בטרם החל לשאת דברים, בנט ספג צעקות וקריאות מהקהל שמנעו ממנו לדבר. 

משפחות שכולות צעקו על בנט בהר הרצל: "נוכל"

משפחות שכולות שמתנגדות לממשלה צעקו לעבר בנט: "בוגד, נוכל". בנט ענה להם מעבר לצעקות: "משפחות אהובות, אני אוהב אתכן אהבה גדולה. אני שומע את הכאב". מוקדם יותר היום שרת הפנים איילת שקד השתתפה בטקס הצבאי לזכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. בבית העלמין בפתח תקווה. במהלך הנאום של שרת הפנים מספר משתתפים קראו לה לרדת מהבמה, "תתביישי לך". 

כזכור, בתקופה האחרונה איבדו את חייהם ישראלים בפיגועי טרור אכזריים בערי ישראל. בפיגוע המשולב בבאר שבע נרצחו דוריס יחבס, הרב משה קרביצקי, לורה יצחק ומנחם יחזקאל. ימים לאחר מכן, בפיגוע ירי בחדרה נרצחו שני שוטרי משמר הגבול יזן פלאח ושיראל אבוקרט. יומיים אחר כך, בפיגוע ירי בבני ברק נרצחו חמישה בני אדם, רס"מ אמיר חורי, שוטר מג"ב שהצליח לנטרל את המחבל, יעקב שלום, הרב אבישי יחזקאל, ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק. שבועיים לאחר מכן, בפיגוע ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב נרצו ברק לופן, איתם מגיני ותומר מורד. רק בשבת האחרונה נרצח המאבטח ויאצ׳סלב גולב מבית שמש בזמן שהגן על בת זוגו בעמדה בכניסה לאריאל. 

צעקות לעבר איילת שקד בטקס יום הזיכרון: "תתביישי לך, גועל נפש"


 

מארגני הטקס ביקשו מהקהל לכבד את המעמד אבל שרת הפנים עצרה אותם ואמרה: "זה בסדר, מותר למשפחות השכולות להעביר ביקורת". בנאומה אמרה שקד: "אנחנו בתוך עשרת ימי התודה שמתחילים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ומסתיימים ביום תקומת ישראל, יום העצמאות. מי שלא גר פה לא יבין את סדר השירים ברדיו, מצהוב, לשחור, לכחול ־ לבן. מי שלא גר פה לא יבין את עשרת הימים הללו שבהן אנחנו מדברים בגוף ראשון רבים. "אנחנו". ואנחנו אבלים עכשיו, ואנחנו מרכינים ראש, וזוכרים את ההולכים, ומחבקים את המשפחות, ובוכים. יחד". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן