רבנים סרוגים במתקפה נגד מרכז הרב

ההחלטה של ישיבת מרכז הרב שלא להזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט לאירוע המסורתי ביום ירושלים יוצרת סערה במגזר | ראשי ישיבות סרוגים תוקפים את ההחלטה: "דרך החרמות והנידויים אינה דרכנו!"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/05/22 12:12 כא באייר התשפב

רבנים סרוגים במתקפה נגד מרכז הרב
בנט במרכז הרב. ארכיון, צילום: תקשורת שר החינוך

בישיבת מרכז הרב נוהגים בכל שנה להזמין את נשיא המדינה וראש הממשלה לחגיגות יום ירושלים, אבל השנה החליטו בישיבה שלא להזמין את נפתלי בנט בשל התנהלותו הפוליטית והחלטתו לחבור למפלגות שמאל כאשר הקים את הממשלה. ההחלטה הביאה מספר רב של ראשי ישיבות לתקוף את מרכז הרב.

מרכז הרב תחת מתקפה: "דרך החרמות אינה דרכנו"

מכתב הרבנים

מכתב הרבנים צילום: ללא

במכתב שפורסם הבוקר עליו חתומים ראשי ישיבות סרוגים בניהם, הרב דוד סתיו, הרב יואל בן נון, הרב חיים וידל והרב ניר מס, קוראים הרבנים לשנות את ההחלטה ותוקפים את ההתנהלות של מרכז הרב. "לצערנו, מחלוקות פוליטיות עמוקות ככל שתהיינה, גברו על ההתנהלות הממלכתית המתחייבת ביום קדוש זה. יום בו אנו חוגגים את שיבתנו למקום המקדש ואיחודה של ירושלים, בירת ישראל, לנצח נצחים", כתבו הרבנים והוסיפו: "דרך החרמות והנידויים אינה דרכנו". למכתב צורף ציטוט מוכר של הרב קוק, "ואם נחרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עמנו יבנה על ידי אהבת חינם".

לא רק בנט: גם נתניהו לא הוזמן

נציין כי נתניהו נהג להשתתף באירוע כמעט מדי שנה לאורך כהונתו, וכאמור נשקלה האפשרות להזמין דווקא אותו השנה, אלא שבישיבה הוחלט שלא להזמין גם אותו לאחר שבנט לא הוזמן, לעומת נתניהו ובנט, נשיא המדינה יצחק הרצוג, הוזמן ואישר את הגעתו. מי שעוד ישתתף באירוע הוא ראש עיריית ירושלים משה ליאון.