השופט שהתיר קריאת שמע בהר הבית התבסס על דברי המפכ"ל, בסביבתו מתנערים: "פרשנות מעוותת"

בית משפט השלום בירושלים התבסס על דברי יעקב שבתאי וביטל את ההרחקות והתנאים המגבילים שניתנו למספר נערים יהודים לאחר שהשתחוו וקראו 'שמע ישראל' בשטח הר הבית, אלא שבסביבת המפכ"ל מתנערים ולוחצים על ערעור

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 21:37 כא באייר התשפב

השופט שהתיר קריאת שמע בהר הבית התבסס על דברי המפכ"ל, בסביבתו מתנערים: "פרשנות מעוותת"
המפכ"ל ברחבת הכותל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי ההחלטה התקדימית של בית המשפט השלום בירושלים, בסביבת המפכ"ל ובמשטרה לוחצים על ערעור. כזכור, בית המשפט הורה היום (א') על ביטול ההרחקות והתנאים המגבילים שניתנו למספר נערים יהודים לאחר שהשתחוו וקראו 'שמע ישראל' בשטח הר הבית, וקבע כי אין במעשים אלו יסוד להפרת השלום.

בית המשפט השתמש בפרשנות מעוותת של דבריו של המפכ"ל

השופט ציון סהראי התבסס על דברי המפכ"ל שבתאי שאמר לאחד מכלי התקשורת כי הר הבית פתוח וכי משטרת ישראל מאפשרת לכל מי שהגיע להתפלל בהר לקיים את פולחן הדת. אלא שבסביבת המפכ"ל לא אהבו את הפרשנות של השופט לדברים, כך על פי דיווח של יוסי אלי, ואומרים כי בית המשפט השתמש בפרשנות מעוותת של דבריו של המפכ"ל. לדבריהם שבתאי לא התכוון דווקא לחופש פולחן על הר הבית אלא בכללי, והמשטרה לוחצת על ערעור ההחלטה. 

"בנסיבות אלה, הצהרה פומבית של מפכ"ל המשטרה, ממנה עולה בבירור ובפירוש כי כל תושבי המדינה רשאים לעלות להר הבית ולקיים את פולחן דתם, כשמה כן היא קוראת לכל מי שחפץ בכך לעשות כן. התנהגות העוררים נעשית בהתאם לקריאתו הפומבית של מפכ"ל המשטרה ובהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ולא ניתן להחשידם בביצוע עבירה פלילית בשל כך", כתב השופט סהראי.

"לטעמי", הוסיף סהראי, "לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת שמע ישראל בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום", ציין בהחלטתו השופט ציון סהראי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן