ברקע שביתת הרופאים: גדעון סער בצעד משמעותי נגד האלימות בבתי החולים

שר המשפטים החל לבחון שורת צעדים חקיקתיים נגד האלימות בבתי החולים ונגד צוותי הרפואה, בהם החמרת הענישה, צווי הרחקה לתוקפים ונוכחות קבועה של שוטרים בבתי חולים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/05/22 14:29 יח באייר התשפב

ברקע שביתת הרופאים: גדעון סער בצעד משמעותי נגד האלימות בבתי החולים
סער, מקדם צעדים נגד אלימות בבתי חולים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התקיפות האלימות נגד צוותי הרפואה בבתי החולים ברחבי הארץ בימים האחרונים, הביא את הרופאים והאחיות לשבות היום (ה') במחאה על אזלת היד נגד התוקפים. בעקבות האירועים האלימים, הנחה שר המשפטים גדעון סער את אנשי משרדו לקדם שורה של צעדים לצורך הגנה על הצוותים הרפואיים.

הצעד הראשון שהנחה סער הוא לקדם בדחיפות חקיקה להחמרת ענישה על תוקפי רופאים וצוותים רפואיים. כמו כן הנחה לבחון מספר צעדים נוספים בהם הרחבת סמכויות מאבטחים בבתי החולים - סמכויות עיכוב, דרישת הזדהות, הפעלת כוח סביר ועוד, זאת כדי להתמודד עם האירוע עד הגעת כוחות המשטרה, והוצאת צווי הרחקה מבתי החולים למבצעי עבירות אלימות נגד צוותים רפואיים. 

שר המשפטים פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בבקשה לבחון את מדיניות התביעה בעניין הגשת בקשות למעצר עד תום ההליכים בתיקי אלימות נגד צוותים רפואיים. בנוסף, בכוונת שר המשפטים לפנות לשר לביטחון פנים עמר בר-לב על מנת לבחון נוכחות קבועה של שוטרים בבתי החולים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי הגיב לסער: "אני מודה לשר המשפטים גדעון סער שנענה לדרישותנו והודיע רשמית על כוונתו לקדם בדחיפות שורה של צעדים למיגור האלימות במערכת הבריאות".