לא רק בנט: גם נתניהו לא יוזמן לחגיגות יום ירושלים במרכז הרב

חגיגות יום ירושלים המסורתיות בישיבת מרכז הרב: לאחר שראש הממשלה לא קיבל הזמנה במהלך שעורר סערה, גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לא יוזמן לאחר שבישיבה מנסים למזער נזקים ולהימנע מכניסה לסוגיות פוליטיות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 19/05/22 12:23 יח באייר התשפב

לא רק בנט: גם נתניהו לא יוזמן לחגיגות יום ירושלים במרכז הרב
נתניהו במרכז בשנת 2019, צילום: Aharon Krohn/Flash90

יום ירושלים הוא יום חגה של הציונות הדתית, ובכל שנה נערכת עצרת מרכזית בישיבת מרכז הרב בה משתתפים רבנים בכירים, אישי ציבור ופוליטיקאים, בראשם ראש הממשלה המכהן. השנה דווח כי ראש הממשלה בנט לא קיבל הזמנה, וכי נשקלת דווקא האפשרות להזמין את נתניהו.

נתניהו נהג להשתתף באירוע כמעט מדי שנה לאורך כהונתו, וכאמור נשקלה האפשרות להזמין דווקא אותו. אלא שבישיבה הוחלט שלא להזמין גם אותו לאחר שבנט לא הוזמן, כך על פי דיווח בישראל היום. לעומת נתניהו ובנט, נשיא המדינה יצחק הרצוג, הוזמן ואישר את הגעתו. מי שעוד ישתתף באירוע הוא ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

נתניהו: "מרגיש בבית במרכז הרב"

בעבר אמר נתניהו במרכז הרב: "אני מרגיש פה בבית משום שלרב קוק הייתה השפעה עצומה על סבי, הרב נתן מיליקובסקי ז"ל. הוא שאב ממנו השראה וכוחות אין קץ, והרב קוק הספיד את סבי בהספד נפלא".  הוא הוסיף ופנה לראש הישיבה הרב יעקב שפירא: "אביך היקר, הרב אברהם שפירא זצ"ל, היה מספר לי כיצד הוא, כילד קטן בירושלים היה הולך לשמוע את סבי מטיף לציונות לארץ ישראל, לירושלים, לשיבת ציון. הוא אמר לי שהוא היה נואם גדול. אני מרגיש פה בבית, זה הבית שלי".

החגיגות במרכז בשנת תש"פ: