בלעדי הרב זלמן מלמד במתקפה על מרכז הרב: להחזיר אותם לדרך של הרב צבי יהודה

מתקפה חריגה של ראש ישיבת בית אל ותלמידו של הרב צבי יהודה נגד ישיבת מרכז הרב בה למד ובה שימש רבו ראש ישיבה. בערב פרידה מרב בישיבה שעבר למרכז הרב, בירך אותו הרב זלמן "שיבוא למרכז הרב ויחזיר אותם לדרך של הרב צבי יהודה. אני אומר את זה בכאב"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/04/22 18:44 כה בניסן התשפב

הרב זלמן מלמד במתקפה על מרכז הרב: להחזיר אותם לדרך של הרב צבי יהודה
הרב זלמן מלמד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מתקפה חריפה של הרב זלמן מלמד נגד ישיבת מרכז הרב על כך שהם סטו מדרכו של הרב צבי יהודה שעמד בראשה. בערב פרידה מרב ששימש כר"מ בישיבת בית אל ועבר לישיבת מרכז הרב לפני מספר חודשים, בירך אותו הרב מלמד ואמר כי "בזמן האחרון אני חושב שהדרך של מורנו ורבינו הרב צבי יהודה קצת זזה, תלמידיו זזו לצדדים שונים". הרב מלמד למד בעצמו בישיבה ונחשב תלמידו של הרב צבי יהודה.

תבוא למרכז הרב ותחזיר אותם לדרך של הרב צבי יהודה

הרב זלמן בירך ואמר: "אני רוצה לברך את הרב שיבוא למרכז הרב ויחזיר אותם לדרך של הרב צבי יהודה. אני לא אומר את זה בצחוק ולא בבדיחה, אני אומר את זה בכאב". נזכיר כי בחודשים האחרונים עמדו ספריו ופסיקותיו של הרב אליעזר מלמד, בנו של הרב זלמן, תחת ביקורת של רבנים רבים.

הרב מלמד

הרב אליעזר מלמד צילום: Lahav Ararat, CC BY-SA 3.0

הרב זלמן הוסיף: "מורנו ורבינו הרב צבי יהודה לימד אותנו להסתכל בעין טובה על עם ישראל, על כל החלקים שבעם ישראל, לימד אותנו לאהוב את עם ישראל, לראות את המעלות של ישראל, בוודאי בין תלמידי חכמים, לשמור על אחדות ועל היחד".

הרב זלמן מלמד: "נשארנו אנחנו פה לבדנו, כמעט"

"לצערנו הדבר הזה לא כל כך נשמר אפילו בישיבת מרכז הרב. נשארנו אנחנו פה לבדנו, כמעט", אמר הרב מלמד, "ואני חושב שיש בכוחו באמת להוסיף בנושא דברים חשובים. להבהיר את הרוח ואת הדרך ואת הגודל שמורנו ורבינו הרב צבי יהודה, שהוא כל כך רומם אותנו, והעלה אותנו להסתכלויות גדולות ורחבות ולא קטנוניות שמסתכלות על פרטי פרטים אלא לראות את התמונה בכללותה ובשלמותה, לראות שהכל הרמוני והכל משתלב יחד כדרכו של מרן הרב".