מצעד הדגלים יצא לדרך: אלפים חוגגים ברחובות תחת אבטחה כבדה

ברקע איומי ארגוני הטרור והתבטאויות נגד קיום המצעד, יצאו אלפי אנשים עם דגלי ישראל מרחוב הנביאים לעבר שער יפו והכותל המערבי. כ-2,000 שוטרים מאבטחים את האירוע | "באנו להעביר מסר ברור לחמאס - ירושלים היא בירת ישראל הנצחית", אמרו החוגגים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/06/21 17:59 ה בתמוז התשפא

מצעד הדגלים יצא לדרך: אלפים חוגגים ברחובות תחת אבטחה כבדה
מצעד הדגלים יצא לדרך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי איומים מצד ארגוני הטרור בעזה, התבטאויות חריפות מצד חברי כנסת ממפלגות השמאל והסיעות הערביות נגד המצעד, אלפי חוגגים משתתפים כעת במצעד הדגלים ברחובות ירושלים, שמתקיים היום (ג') לאחר שריקוד הדגלים המסורתי הופסק בחודש שעבר בשל ירי הרקטות לירושלים ותחילת מבצע "שומר החומות", ואחרי שגם נדחה בשבוע שעבר על פי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני.

כאלפיים שוטרים מאבטחים כעת את האירוע, שבו משתתפים לפחות 5,000 צועדים. המצעד יצא מרחוב הנביאים לכיוון שער שכם, אך לא יורשו להיכנס דרכו אל הרובע המוסלמי בעיר העתיקה, אלא ימשיכו אל שער יפו ורק משם יעשו דרכם לרחבת הכותל המערבי. בסביבות השעה 20:00, תתקיים בכותל תפילה חגיגית. חברי כנסת רבים משני צידי המפה הפוליטית הגיעו למוקדי הצעדה. 

בן גביר. חברי כנסת רבים הגיעו למצעד הדגלים

בן גביר. חברי כנסת רבים הגיעו למצעד הדגליםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בין הארגונים שעומדים מאחורי קיום האירוע יש את תנועת "אם תרצו", מועצות אזוריות שומרון, קריית ארבע, גוש עציון, בנימין, הר חברון, חניכי תנועות הנוער בני עקיבא, עזרא ואריאל ועוד. 

נתנאל וקנין, תושב בית שאן שהשתתף באירוע מסר כי: "מציאות בה ישראל לא יכלה לחגוג את יום איחוד ירושלים היא הזויה. באנו כאן אלפי צועדים מכל רחבי הארץ כדי להניף את דגלי ישראל בגאון ולהעביר מסר ברור לחמאס - ירושלים היא בירת ישראל הנצחית".

מתן פלג יו"ר תנועת 'אם תרצו' אמר: "ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה ואנו שמחים שאלפי אנשים בחרו להניף את דגלי ישראל פה בגאון וללא כל פחד. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. נגד ארגוני נטרור אנחנו מעבירים מסר חד וברור- ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל".

בתגובה לדבריו של מנסור עבאס מסר חבר הכנסת איתמר בן גביר: "זה הפרצוף של ממשלת בנט, הבסיס של הקואליציה שלהם מתנגד למצעד הדגלים בירושלים וקורא לה פרובוקציה. במקום שנפתלי בנט יצעד איתנו, הוא צועד ביחד עם ממשלת שמאל קיצונית. אנחנו לא נתקפל בירושלים בירת העם היהודי".

לא רחוק משם, ברחוב צאלח א-דין, במשרד המשפטים ובית המשפט המחוזי, חוששים מאוד בעקבות התלהטות הרוחות והורו לרבים מהעובדים במקום לעזוב בשעה מוקדמת.

מי שלא עזב לפני שעות הצהריים, קיבל הנחייה שלא לצאת מתחומי המשרדים עד להודעה חדשה, לאחר שנזרקו אבנים לתוך החניה ואחד הרכבים שהיו בו ניזוק. לפני מספר שעות אוטובוס שיצא מהמשרד עם מספר עובדים נרגם מאבנים וגם נשבר בו חלון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן