בחסות עמר בר לב: הגבלות הקורונה הוסרו, פרויקטור האכיפה ממשיך לקבל משכורת

השר לביטחון פנים מינה את חברו לפרויקטור אכיפת קורונה ללא מכרז, והוא ממשיך להחזיק בתפקיד למרות שכלל אין תקנות לאכוף. בכירים במשרד לביטחון פנים: "יש תחושה שהתפקיד הזה נועד בשביל לסדר ג'וב לחבר"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/05/22 10:53 טו באייר התשפב

בחסות עמר בר לב: הגבלות הקורונה הוסרו, פרויקטור האכיפה ממשיך לקבל משכורת
בר-לב, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

כמעט שנה חלפה מאז מינה השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, את חברו מהצבא עמוס בן אברהם לתפקיד פרויקטור אכיפת הקורונה. אלא שעם ביטול כל התקנות, נראה כי אין כל צורך בתפקיד, ולמרות זאת הפרויקטור ממשיך לכהן בתפקידו. כך מפרסם לירן לוי.

"זה חמור ששר ממנה ללא מכרז"

בן אברהם שירת בצה"ל כמפקד סיירת מטכ"ל, מפקד מפקדת כוחות האוויר המיוחדים, מפקד בה"ד 1, וכן כמפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד ולמטה. לאחר המינוי השר פרסם הודעה לתקשורת וכתב כי "בן אברהם יתאם בין שוטרי משטרת ישראל, מרכז השלטון המקומי שיפעיל כ-1,600 פקחים ברשויות עירוניות ומקומיות, משרד הבריאות וראשות שדות התעופה, וכל זאת תוך ניצול טכנולוגיות מתקדמות לשיפור האכיפה".

כל הליך המינוי נעשה ללא מכרז, וההסדרה שלו הגיעה רק אחרי המינוי. כתב ynet חשף שבכיר במערכת אכיפת החוק אמר אז כי "לא ניתן להכריז על מינוי לתפקיד כזה בלי מכרז, זה חמור ששר ממנה ללא מכרז".

"המינוי הזה נולד בחטא, סידר ג'וב לחבר"

בכירים במשרד הביטחון שיתפו בתחושותיהם שכל מטרת התפקיד הוא לסדר ג'וב לחבר: "המינוי הזה נולד בחטא. תחילה השר כלל לא ערך מכרז כנדרש והזדרז להוציא הודעה לתקשורת על מינויו של בן אברהם. גם בתקופה שהייתה אכיפה בן אברהם לא הציג טכנולוגיות חדשות ולא שינה שום דבר באכיפה המשטרתית הקיימת".

למרות שהגבלות הקורונה נעלמו לחלוטין, ואפילו אין צורך בבדיקות בנתב"ג, בן-אברהם ממשיך לכהן בתפקיד עם משכורת של עשרות אלפי שקלים מקופת המדינה. נזכיר כי אפילו פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא, חזר כבר לתפקידו כמנהל בית החולים זיו בצפת.

דוברו של בר-לב מסר בתגובה: "על פי מדיניות 'בין הגלים' שגובשה בדיוני צוות הקורונה הבין משרדי ואושרה על ידי ראש הממשלה, סוכם כי מינהלת אכיפת הקורונה במשרד לביטחון הפנים וכן במשטרה תמשיך לפעול עד חודש יולי הקרוב. ההמשך ייבחן על פי הצורך ולפי מצב המגפה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן