תיעוד משרד החוץ אבו מאזן: "הוצאה להורג" | בנט: "סיכוי לא מבוטל שפלשתינים הביאו למותה"

נשיא הרשות הפלשתינית מיהר להאשים את ישראל במות עיתונאית אל-ג'זירה הלילה בג'נין. ראש הממשלה בנט שנאלץ להתמודד עם סערה חדשה, ענה לו: "האשמות ללא בסיס מוצק" | משרד החוץ האשים את הפלשתינים: "ירו ללא הבחנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 10:33 י באייר התשפב

אבו מאזן: "הוצאה להורג" | בנט: "סיכוי לא מבוטל שפלשתינים הביאו למותה"
אבו מאזין האשים, בנט הגיב, צילום: פלאש90, עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

סערת מות העיתונאית בג'נין. מותה של עיתונאית רשת "אל-ג'זירה" שירין אבו עאלקה, הלילה בג'נין, הוביל למשבר חדש מול הערבים בישראל והפלשתינים. מועצת השורא של התנועה האסלאמית בישראל ביטלה את מסיבת העיתונאים שאמורה היתה לכנס הבוקר (ד') בעקבות מות העיתונאית. בנוסף, נשיא הרשות הפלשתינית אבו מאזן גינה את אירוע "פשע ההוצאה להורג". בנט הגיב: "האשמות ללא בסיס מוצק"

בהודעה מטעם לשכתו של אבו מאזן נמסר כי "לישראל אחריות מלאה על הפשע הזה, המהווה חלק ממדיניות יומיומית שהכיבוש נוקט נגד בני העם הפלשתיני, אדמתו ומקומותיו הקדושים. הרג אבו עאקלה, ופציעת העיתונאי עלי סמודי באים במסגרת מדיניות הכיבוש לפגוע בעיתונאים כדי לטשטש את האמת ולבצע פשעים בשקט". 

כעבור זמן קצר הגיעה תגובתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להאשמת אבו מאזן: "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלשתינים אף תועדו אומרים 'פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה'. אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית".   

בנט הוסיף כי ישראל קראה לפלשתינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. "עד כה", אמר בנט, "הפלשתינים מסרבים. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מגבים את לוחמינו".

ראש הממשלה הזכיר בדבריו במליאת הכנסת, בדיון לזכרו של הרצל, את מותה של העיתנואית: "המבצע בג'נין הלילה הוא חלק מהפעולות להשבת הביטחון לאזרחי ישראל, במהלך חילופי האש נפגעה למרבה הצער עיתונאית אל-ג'זירה. עלינו לקיים חקירה אמיתית, הפלשתינים מונעים זאת".

משרד החוץ סיפק הוכחה: טרוריסטים פלשתינים יורים ללא הבחנה

בעקבות גל ההאשמות חסר התקדים, פרסם הבוקר משרד החוץ תיעוד מחילופי האש שהתנהלו בסמטאות ג'נין, שבו נראה מחבל פלשתיני יורה ללא הבחנה לעבר סמטה ואז אחר צועק: "פגעו בחייל, הוא שוכב על הרצפה". אולם אף לוחם לא נפגע במהלך הפעילות בג'נין: "טרוריסטים פלשתינים, שיורים ללא הבחנה, ככל הנראה פגעו בעיתונאית אל-ג'זירה". כתבו במשרד החוץ.

נזכיר כי כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות הלילה במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, מחבלים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים, הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות ואין נפגעים לכוחותינו.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר וזאת בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים, אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, כתבו לנו office@kipa.co.il