מות העיתונאית בג'נין | כוכבי: "יתכן כי הירי הגיע מחמוש פלשתיני", בצלם: לא יתכן

הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע על הקמת צוות ייעודי לבדיקת מותה של העיתונאית במהלך פעילות צה"ל ביהודה ושומרון, "בניגוד לפלשתינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי" | בצלם: הירי שפגע בעיתונאית לא הגיע מהחמוש הפלשתיני

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/05/22 15:47 י באייר התשפב

מות העיתונאית בג'נין | כוכבי: "יתכן כי הירי הגיע מחמוש פלשתיני", בצלם: לא יתכן
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

סערת מות העיתונאית:  אשת התקשורת הפלשתינית שירין אבו-עאקלה מצאה הבוקר (ד') את מותה בג'נין במהלך פעילות של כוחות הביטחון באזור על מנת לעצור מבוקשים החשודים בפעילות בטרור. על פי הודעת דובר צה"ל, במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, מחבלים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים והכוח השיב בירי. 

מדובר צה"ל נמסר כי הצבא ממשיך לבדוק את נסיבות מותה, ואף ביקש לעשות כן בשיתוף פעולה עם הפלשתינים, דבר שנענה בשלילה. נבחנת גם האפשרות שהירי שהביא למותה של העיתונאית בוצע על-ידי חמושים פלשתינים, זאת גם על רקע תיעוד רב המופץ ברשתות של הירי חסר ההבחנה של המחבלים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הנחה לפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו במטרה להגיע לחקר האמת. כמו כן, מינה צוות ייעודי בראשות מח"ט הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי, לתחקר אירוע זה. "במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלשתינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלשתינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי". 

"הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה", אמר כוכבי והסביר כי בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה, עוד הוסיף כי "אנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש". 

בצלם: הירי שפגע בעיתונאית לא הגיע מהחמוש הפלשתיני

הארגון "בְּצֶלֶם - מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים", התייחס גם הוא למותה של העיתונאית ולדבריו, על פי תיעוד התחקירן, הראה כי בניגוד לעמדת צה"ל, הירי שפגע באבו עאקלה לא הגיע מכיוון החמוש הפלשתיני שירה לעבר צה"ל.