הסיגריה של המחבלים מהפיגוע באלעד לא מטרידה את אברי גלעד

המגיש והפובליציסט מסביר מדוע הוא לא מוטרד מהסיגריה שקיבל המחבל מיד לאחר שנתפס בידי כוחות הביטחון, "אינה תמונת ניצחון", ואיך העניין קשור דווקא לכלי התקשורת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/05/22 10:02 ח באייר התשפב

הסיגריה של המחבלים מהפיגוע באלעד לא מטרידה את אברי גלעד
אברי גלעד. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

 לאחר ארבעה ימים של פעילות תפסו אתמול (א') כוחות הביטחון את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני באלעד, בו נרצחו שלושה יהודים. זמן קצר לאחר שנללכדו באזור מיוער סמוך למקום הפיגוע, פורסם סרטון ברשתות החברתיות נו נראה אחד מהשניים, אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו-שקיר (20), מעשן בנינוחות, מראה שעורר את זעמם של רבים. 

אולם, מגיש הטלוויזיה והפובליציסט אברי גלעד דווקא לא מוטרד מכך, ולדבריו, פרסום התמונה רק גורם צער למשפחות השכולות וללא מטרה אחרת. בפוסט שהעלה הבוקר (ב') לחשבון הפייסבוק שלו, הסביר גלעד שעדיף היה לו היו נותנים לאותו מחבל עוד סיגריות, "שיעשן עצמו לדעת, שיהרוג את עצמו לאט כל עוד אנחנו לא יכולים להרוג אותו מהר איך שתופסים אותו". 

צילום: בהתאם לסעיף 27 א

"ילך בעיגולים בחצר מבוטנת ומסורגת כל חייו, אולי ישלים בגרות אבל להתבגר לא יזכה"

גלעד טוען כי הסיגריה לא מוכיחה דבר על המשך חייו של אותו מחבל, שכן הם למעשה נגמרו. "לא משנה באילו תנאים הוא ייכלא בשאטה או דמון, לא משנה כמה יכין בעצמו את ארוחותיו עם חבריו למקצוע העתיק ביותר במזרח התיכון, רצח יהודים, כי אשה הוא לא יאהב, ומשפחה לא יקים, ובית לא יבנה, ילך בעיגולים בחצר מבוטנת ומסורגת כל חייו, אולי ישלים בגרות אבל להתבגר לא יזכה. כך שהתמונה שלו אוחז סיגריה אינה תמונת ניצחון, אינה מבשרת את החיים הנהדרים הצפויים לו".

גלעד גם מקשר זאת לדעת הקהל ולמצב התקשורת בארץ, "הסערה שנוצרה סביב העניין היא רק המפלט האחרון שנותר לעיתונות הבלתי חוקרת הקיימת היום במדינה, סקנדלים בשקל הם הדרך היחידה שנותרה לגופי התקשורת להצדיק את קיומם בעידן הרשתות החברתיות וקבוצות הווטסאפ היודעות הכל". בסיום דבריו הדגיש הפובליציסט כי הוא סומך על כוחות הביטחון, "יודע שהסיגריה והמים שקיבל הזבל האנושי היו שווים את מחירם, ואם בא לי לכעוס, אכעס על עצמי, שהתפתיתי להיכנס לסיפור הסרק הזה". 

‏בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר וזאת בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים, אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, כתבו לנו office@kipa.co.il