שר הבריאות חושף: בתאריך הזה יבוטלו בדיקות הקורונה בנתב"ג

המגבלה האחרונה הוסרה: ניצן הורוביץ חושף כי ב-20 למאי תבוטל החובה לבדיקת קורונה לנכנסים לישראל. "איפה שלא חייבים ואין צורך, לא משאירים הגבלות על הציבור. נשמור על כשירות מערך הבדיקות בנתב"ג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/22 12:10 ז באייר התשפב

שר הבריאות חושף: בתאריך הזה יבוטלו בדיקות הקורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: פלאש 90

אחרי יותר משנתיים של קורונה, נראה כי המגבלה היחידה שנותרה בדרך לביטול. כל הנוחתים בנתב"ג עד היום נדרשו לבצע בדיקת קורונה בנחיתה, בכדי לשלול הכנסת זן נוסף לארץ ובידוד החיוביים. בציוץ בטוויטר חשף היום (א') ניצן הורוביץ כי ב-20 במאי החובה תתבטל.

"בדיקות הקורונה לכל הנכנסים לישראל, יופסקו ב-20 במאי. זה המשך המדיניות שלנו לאורך כל הדרך - נותנים את כל הכלים לשמור על הבריאות, אבל איפה שלא חייבים ואין צורך, לא משאירים הגבלות על הציבור. נשמור על כשירות מערך הבדיקות בנתב"ג ובכל הארץ, ונוכל להפעיל אותו מחדש במהירות ככל שיידרש", כתב שר הבריאות.

וריאנט חדש בארץ

כזכור, עם סיומו של חג הפסח לפני כשבוע וחצי בוטלה החובה לעטיית מסכות בחללים סגורים, למעט מקומות ספציפיים. לפני כשבועיים דווח על שלושה מקרים של וריאנט ה-BA4 התגלו בשבוע האחרון בנתב"ג במסגרת בדיקות שנערכות לחוזרים מחו"ל, כך הודיע משרד הבריאות. זו הייתה הפעם הראשונה בה הווריאנט, שהופיע לראשונה בדרום אפריקה וגורם לעלייה בתחלואה שם, מתגלה בישראל.

נכון לעדכון האחרון, אין מידע נוסף לגבי הווריאנט, עד כמה הוא מדבק ומהי מידת חומרת המחלה לה הוא גורם, אולם במשרד הבריאות ממשיכים לעקוב אחריו במטרה לאסוף פרטים נוספים. שלושת המקרים התגלו כאמור בקרב חוזרים מחו"ל - אחד מסינגפור, אחד מאיטליה ואחד מדרום אפריקה.