המאבטח שנרצח באריאל הובא למנוחות: "הגנת כחומה בצורה"

לאחר הפיגוע המזעזע באריאל בו נרצח ולדי גולב, תוך שהוא מגן בגופו על בת זוגו, הוא הובא למנוחות בבית העלמין בבית שמש | "אתם מגש הזהב. לא ניתן למחבלים הנפשעים לרפות את ידינו. ולדי דניאל הציל את ויקטוריה ורבים נוספים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 16:35 ל בניסן התשפב

המאבטח שנרצח באריאל הובא למנוחות: "הגנת כחומה בצורה"
אמו ובת זוגו של ולדי בהלוויה, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

כבוד אחרון: מאות מלווים למנוחות בבית העלמין בבית שמש את ויאצ'סלב (ולדי) גולב בן ה-23, תושב העיר שנרצח בפיגוע הירי באריאל. כזכור, בערב שבת הוא נורה בעמדתו בכניסה לאריאל תוך שהוא מגן על בת זוגו המאבטחת ששהתה עמו בעמדה.

הותיר אחריו בת זוג, הורים ושבעה אחים

גולב הניח אחריו זוג הורים ו-7 אחים ואחיות. הוא התגורר בבית שמש יחד עם בת זוגו, שעליה הגן בגופו מיריות המחבלים והציל את חייה. ד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש, ספדה: "אתה גיבור. כך נזכור אותך כולנו. הגנת כחומה בצורה עד שקרסת ממכת האש הרצחנית. אמרו שאתה חזק כמו שור, היית סלע איתן".

בלוך הוסיפה: "משפחת גולב המופלאה - שילבתם עלייה לארץ, בחרתם בעיר בית שמש, בחרתם לראות באתגר הזדמנות. ולדי דניאל הבכור בחר לצאת לשירות צבאי, רצה להיות פסיכולוג - אתם מגש הזהב. לא ניתן למחבלים הנפשעים לרפות את ידינו. ולדי דניאל הציל את ויקטוריה ורבים נוספים. מאז הטלפון בליל שבת הפכנו למשפחה. הכרנו את האהבה והערכים שלכם. אני מצדיעה לך על גבורתך העילאית".

ככל הנראה נורו לפחות עשרה קליעים על העמדה

כזכור, שני מחבלים הגיעו בערב שבת ברכב בסביבות השעה 23:00 לכניסה לאריאל. לפי סרטון ממצלמות האבטחה באיזור ניתן לראות את שני המחבלים יוצאים מרכבם עם נשקים, פותחים באש לכיוון עמדת השמירה, מוודאים הריגה ונמלטים בנסיעה. ככל הנראה נורו לפחות עשרה קליעים על העמדה, כשהמאבטח ספג לא פחות משלושה. אחד המחבלים חזר לרכב, ביצע סיבוב פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש.