פיגוע הירי באריאל | המחבלים נעצרו עם הנשק בביתם

המאבטח דולב ויאצ׳סלב (ולדי) נרצח בפיגוע ירי בכניסה לאריאל בליל שבת האחרון, כאשר הגן בגופו על בת זוגו. לאחר מצוד ממושך של כוחות הביטחון נלכדו המחבלים בכפר הפלשתיני קראוות בני-חסן | צפו בתיעוד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/05/22 07:23 ל בניסן התשפב

פיגוע הירי באריאל | המחבלים נעצרו עם הנשק בביתם
המחבל יוסוף עאסי מהפיגוע באריאל עצור על ידי כוחות הביטחון, צילום: דובר צה"ל

פיגוע רצחני בשומרון: דובר צה"ל מפרסם הבוקר (א') תיעוד ממעצר המחבלים אשר רצחו את המאבטח דולב ויאצ׳סלב (ולדי) בפיגוע ירי בכניסה לאריאל בליל שבת האחרון. השניים, יוסוף עאסי ויחיא מרעי נתפסו בכפר הפלשתיני קראוות בני-חסן, הממוקם צפונית-מערבית לאריאל. הם נעצרו יחד עם נשקיהם בשני בתים שונים בכפר, ואחד מהם זוהה כפעיל חמאס. 

עם תפיסת המחבלים, מסר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי כוחות הימ"מ הוקפצו לחיפוש מיד לאחר הפיגוע, "הודות לפעילות מקצועית ונחושה של לוחמי הימ"מ הצלחנו לשים את היד על המחבלים והנשקים ששימשו אותם. המעצר הוא מסר נחוש שמבטא את מדיניות משטרת ישראל שפועלת בכל החזיתות ועם כל יחידותיה, לרבות היחידות המיוחדות, בכדי לסכל טרור ולעצור את כל מי שפגע או מבקש לפגוע באזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון". 

כזכור, שני מחבלים הגיעו בערב שבת ברכב בסביבות השעה 23:00 לכניסה לאריאל. לפי סרטון ממצלמות האבטחה באזור ניתן לראות את שני המחבלים יוצאים מרכבם עם נשקים, פותחים באש לכיוון עמדת השמירה, מוודאים הריגה ונמלטים בנסיעה.

בעמדה הייתה גם בת זוגו של המאבטח, שהגן עליה בגופו. היא לקתה בחרדה. ככל הנראה נורו לפחות עשרה קליעים על העמדה, כשהמאבטח ספג לא פחות משלושה. אחד המחבלים חזר לרכב, ביצע סיבוב פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש.