אחרי שנתיים הפסקה: מצעד החיים יצא לדרך

2,500 אנשים מ-25 מדינות משתתפים בצעדה שיצאה לדרכה מאושוויץ, בהובלת נשיא פולין ושורדי שואה רבים. ראש עיריית ירושלים משה ליאון שעומד בראש משלחת מקומית אמר: "זוכרים את קורבנותיה ולעולם לא נשכח את חזונם להקמת מדינה יהודית"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 14:54 כז בניסן התשפב

אחרי שנתיים הפסקה: מצעד החיים יצא לדרך
מצעד החיים, ארכיון, צילום: יוסי זליגר

אחד מהאירועים הבולטים והמטלטלים של יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא מצעד החיים שיוצא כעת במחנה הריכוז אושוויץ-בירקנאו שבפולין, זאת אחרי שנתיים של היעדרות בשל מגפת הקורונה וקיומה הצעדה באופן דיגיטלי.

המצעד השנה יתקיים במתכונת מצומצמת עם כ-2,500 אנשים מכ-25 מדינות ויעמוד בסימן אחרוני השורדים. את המצעד יוביל נשיא פולין, אנדז'יי דודה כשלצידו יצעדו שורדי שואה רבים. הנציג היחיד של ממשלת ישראל במצעד הוא סגן השר אביר קארה.

במצעד משתתפת משלחת ירושלמית בהובלת ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ובתוכה חברי מועצת העיר ירושלים, הנהלת הדרג המקצועי, מנהלי ועובדי תאגידים עירוניים, עובדי עירייה, נציגות הסתדרות העובדים והנהלות המרכזים הרפואיים הדסה עין כרם ושערי צדק.


 
למשלחת הצטרף גם אביו של ראש העיר, שלום ליאון, יליד העיר סלוניקי ביוון, אשר כל משפחתו, מצד אביו נספתה באושוויץ. שלום הספיק לעלות עם הוריו לארץ לפני המאורעות, וכך ניצלו חייו.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר: "אני גאה ונרגש לפתוח מסורת של הובלת 'משלחת ירושלים' למצעד החיים. לעולם נזכור ולא נשכח, נציין את השואה, נלמד אותה ונחנך על פי מורשת הגיבורים ששרדו אותה. ירושלים, בירת ישראל, ואני העומד בראשה, מצדיעים לניצולי השואה, זוכרים את קורבנותיה ולעולם לא נשכח את חזונם להקמת מדינה יהודית, שהיא הערובה לביטחון כל יהודי בעולם".