הנאמן ביותר| זה מי שיחליף את בנט בדיון ההדחה של שיקלי מימינה

מחר בבוקר יתקיים דיון ההדחה של חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה וראש הממלה נפתלי בנט בחר בשר הדתות מתן כהנא לייצג את עמדת הסיעה נגד הח"כ הפורש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/04/22 12:54 כג בניסן התשפב

הנאמן ביותר| זה מי שיחליף את בנט בדיון ההדחה של שיקלי מימינה
שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעות הצהריים (א') ייערך דיון בבג"ץ בעתירת חבר הכנסת עמיחי שיקלי הדורש לחייב את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שרת הפנים איילת שקד להגיע לדיון שיתקיים מחר בוועדת הכנסת ועניינו הכרזתו כפורש מסיעת ימינה בוועדת הכנסת. לפני זמן קצר פורסמה תגובת הכנסת לדרישות של שיקלי ונראה שנמצא מחליף לראש הממשלה.

מי שייצג מחר את ימינה בדיון נגד שיקלי יהיה שר הדתות מתן כהנא, היחיד שלא בדק בשבועיים האחרונים אופציות יציאה מהמפלגה ולא שותף בפגישות הסגורות של איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה.

שיקלי: סירבתי לתפקיד קונסול 

הבוקר התייחס שיקלי לדיונים הקשורים אליו וסיפר בראיונות לרדיו קול חי וכל ברמה: "כל מה שעשיתי באחרונה זאת מתוך ידיעה שייתכן ויכריזו עלי כפורש, אבל אינני מודאג מהדיון. המחוקק לא קבע את זה בשביל המקרה שלי. סירבתי לתפקיד קונסול בכדי לצאת מהכנסת", אמר שיקלי במהלך ריאיון ברדיו "קול ברמה", שם התייחס גם לעזיבה אפשרית נוספת של חבר קואליציה: "יודע על סיעות שמתלבטות, זה יכול להיות רשימה ויכול להיות חבר כנסת בודד" 

שיקלי הוסיף: "החוק של הכרזת פורש נולד למי שקיבל טובות הנאה ולא קיבלתי. רה"מ בנט הציע לי תפקיד מחוץ לכנסת ואמר: 'העיקר שנכניס נורבגי שיעשה מה שנאמר לו'. אמרתי: 'לא, תודה'. חשבתי שאביר קארה רציני ויבוא איתי עם עידית סילמן, כנראה חשוב לו להמר על הממשלה הזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן