שיקלי משך את העתירה: הדיון הדרמטי יתקיים מחר

בתום דיון בזק בבג"ץ החליט חבר הכנסת עמיחי שיקלי בהמלצת השופטים למשוך את עתירתו נגד ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי ימינה | מחר בבוקר יתקיים הדיון בו יוכרז כפורש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/04/22 14:58 כג בניסן התשפב

שיקלי משך את העתירה: הדיון הדרמטי יתקיים מחר
שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הגיע היום (א') לבג"ץ לדיון בעתירות שהגיש נגד הכנסת וראש הממשלה נפתלי בנט בנוגע לדיון ההכרזה עליו כפורש. שיקלי טען שמועד הדיון מוקדם מדי וכי יש לחייב את בנט להגיע, בהמלצת השופטים שיקלי דחה את עתירתו.

השופטים המליצו לשיקלי לדחות את העתירה משום שמדובר בעתירה מוקדמת, בשל היותה מתקיימת קודם הדיון בכנסת. בעקבות משיכת העתירה ניתן לומר באופן סופי כי מחר בשעה 10:00 בבוקר יתקיים דיון שעניינו הדחת חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה והכרזה עליו כחבר כנסת פורש.

מי שייצג מחר את ימינה בדיון נגד שיקלי יהיה שר הדתות מתן כהנא, היחיד שלא בדק בשבועיים האחרונים אופציות יציאה מהמפלגה ולא שותף בפגישות הסגורות של איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה.

שיקלי: סירבתי לתפקיד קונסול 

הבוקר התייחס שיקלי לדיונים הקשורים אליו וסיפר בראיונות לרדיו קול חי וכל ברמה: "כל מה שעשיתי באחרונה זאת מתוך ידיעה שייתכן ויכריזו עלי כפורש, אבל אינני מודאג מהדיון. המחוקק לא קבע את זה בשביל המקרה שלי. סירבתי לתפקיד קונסול בכדי לצאת מהכנסת", אמר שיקלי במהלך ריאיון ברדיו "קול ברמה", שם התייחס גם לעזיבה אפשרית נוספת של חבר קואליציה: "יודע על סיעות שמתלבטות, זה יכול להיות רשימה ויכול להיות חבר כנסת בודד"