צפו ביירוט צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה: כיפת ברזל יירטה רקטה אחת

במרחב עוטף עזה הופעלה הערב התרעת צבע אדם, ולאחריה נשמע פיצוץ אחד. דובר צה"ל: "זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית" | ראש מועצת אשכול: "המתיחות הביטחונית בארץ משפיעה גם עלינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/22 20:25 יז בניסן התשפב

צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה: כיפת ברזל יירטה רקטה אחת
ארכיון, שומר החומות, צילום: Edi Israel/Flash90

בשעה 20:22 הערב (ב) הופעלו התרעות צבע אדום ביישובים עין השלושה וכיסופים שבעוטף עזה. תושבים דיווחו על קולות פיצוץ, ובצה"ל ציינו תחילה כי "הופעלה התרעה במרחב עוטף עזה. הפרטים בבדיקה". ברצועת עזה דיווחו כי בוצע ירי של רקטה אחת ממזרח לחאן יונס.

בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". לא דווח על נפגעים או נזק. מדובר בשיגור ראשון מהרצועה לעבר יישובי דרום ישראל מזה מספר חודשים.

צפו בתיעוד יירוט הרקטה:

https://twitter.com/simonarann/status/1516109739943419905?s=20&t=0dGS1_EnXOaE8jB0rcvIsQ

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר לאחר יירוט הרקטה: "המתיחות הביטחונית בארץ משפיעה גם עלינו. אחרי חודשים של שקט באזורנו, הופעלה הערב התראת צבע אדום בשני ישובים במועצה עקב שיגור רקטה מהרצועה". 

"אני מחזק את חיילי צה״ל ולוחמי כיפת ברזל שיירטו את הרקטה בהצלחה ומגנים עלינו בגבול 24/7, כולל תגבור הסוללות באזור. אנו בקשר שוטף עם גורמי הצבא וכרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים. אנו מצפים מהמערכת המדינית לפעול להבטחת הבטחון, השקט והמשך שמחת החג בעוטף עזה באותה הנחישות בה פועלים בכל רחבי הארץ. כולי תקווה שנמשיך להנות כולנו משגרת החג".