בנט החליט למנוע מבן גביר להגיע לשער שכם: "פרובוקציה פוליטית"

ראש הממשלה נפתלי בנט נגד חבר הכנסת איתמר בן גבר: בנט החליט למנוע את הגעתו של בן גביר לשער שכם ולא לאפשר את קיום מצעד הדגלים | "מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע - יום ירושלים" | בר לב: "הגעתו של איתמר בן גביר היא פרובוקציה שתביא להצתת האזור כולו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/04/22 14:58 יט בניסן התשפב

בנט החליט למנוע מבן גביר להגיע לשער שכם: "פרובוקציה פוליטית"
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריע: למנוע את הגעתו של ח"כ איתמר בן גביר לשער שכם בירושלים. זאת על בסיס המלצות השר לביטחון פנים וגורמי הביטחון

רה"מ קיבל את המלצות שר הבט"פ, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומפכ"ל המשטרה, והחליט למנוע את הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר: "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא. שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלשתיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע - יום ירושלים".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס גם הוא לנושא ואמר כי הגעתו של חבר הכנסת היא פרובוקציה שתביא להצתת האזור כולו. "עצם הגעתו לשם מסכנת את ביטחון המדינה, ואף גורמת למשטרה - שמתוחה עד הקצה  כדי להמשיך ולשמור על הסדר והביטחון - להסיט את מאמציה למשימות מיותרות בעת הזו. לכן מניעת הפרובוקציה הזו של ח"כ בן גביר הייתה המלצתי לרה"מ בתום הערכת מצב שקיימתי".

בן גביר יגיע לשער שכם למרות ההחלטה של בנט

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ענה להחלטה החריגה של ראש הממשלה נפתלי בנט שלא לאפשר לו להגיע לשער שכם: "אני לא מקבל הוראות מבנט, בר לב ומועצת השורא". ומצהיר כי הוא יגיע למרות ההחלטה.

בן גביר תקף את בנט ואמר: "יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה"מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי".

בן גביר הוסיף: "אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס, נפגש בשעה חמש בכיכר ספרא".