הנשיא הרצוג: "אני יודע על סמוטריץ' שהוא מקיים דיאלוגים"

נשיא המדינה התראיין לרגל חג הפסח והתייחס לשורת נושאים על סדר היום הציבורי, בין השאר להתבטאותו מעוררת המחלוקת של חבר הכנסת סמוטריץ': "חרמות הן לא הכלי הנכון לנהוג בו בפוליטיקה הישראלית" | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/22 08:25 יג בניסן התשפב

הנשיא הרצוג: "אני יודע על סמוטריץ' שהוא מקיים דיאלוגים"
הרצוג. מגיב לדברי סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שנים בתוך המערכת הפוליטית ואף התמודדות על ראשות הממשלה, צופה היום הרצוג מבית הנשיא על המערכת הפוליטית ומשתף בתחושותיו לגבי סוגיות פוליטיות בוערות. בראיון ברדיו 103, התייחס הנשיא לאמירתו השנויה במחלוקת של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בנוגע לבתי הכנסת.

"דווקא אני רוצה להזכיר דוגמה שקשורה לסמוטריץ': לאחרונה כשהוא נסע לבריטניה, הקהילה היהודית בבריטניה הכריזה חרם כלפיו, והתבטאתי בגנות ההחלטה הזו, כי חשבתי שכל קהילה יהודית, קבוצה, או זרם בעם היהודי רוצה ומבקשת שנשמע אותה, וזה חיוני שנשמע אותה. הרי כולנו מאותה המשפחה", אמר הנשיא.

הרצוג הוסיף: "ביקשתי גם שהם ישמעו את מגוון הדעות של החברה הישראלית, דעות שמושמעות בציבוריות הישראלית. ביקשתי לקיים דו שיח, כי לעיתים בדו שיח אתה מקהה את עוקצך ושוקל אחרת. אני יודע על חבר הכנסת סמוטריץ' שהוא מקיים דיאלוגים עם קהילות יהודיות. לכן, אני חושב שחרמות הן לא הכלי הנכון לנהוג בו בפוליטיקה הישראלית".

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אנחנו חברה חזקה, אני אופטימי

לסיום, הביע הנשיא את דעתו אודות החברה הישראלית, ערב חג הפסח תשפ"ב, ואמר: "בכל דור אדם פועל לפי מצפונו ואתגרי הדור. אני פוגש את כל קצוות המערכת הפוליטית והציבורית. מיכל ואני פוגשים אנשים מדהימים, נדהמים מהאור הגנוז בחברה הישראלית, הכוחות המופלאים בתוכנו. זה מאוד מרשים וזה נותן לי תקווה".

אני יודע שאנחנו חברה חזקה, וצריך לעשות הכל בשביל לתקן את העיוותים, להתמודד עם האתגרים ועם הנקודות החלשות והמשברים. בסופו של יום אני גם מאוד אופטימי לגבי עתידה של מדינתנו. מברך את כל עם ישראל על כל רבדיו, כולם אהובים עליי, כולם מתחת לחופה הגדולה של בית הנשיא. שנדע בחג הזה חירות, שנדע בחג הזה אביב, ושנדע רק שמחות".