סערת איימן עודה: בפרקליטות בוחנים את הסרטון נגד המשטרה

לאחר שאמר כי "זהו שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש" והתבטא כנד המשטרה, בפרקליטות בוחנים את הסרטון של יושב ראש הרשימה המשותפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 16:03 י בניסן התשפב

סערת איימן עודה: בפרקליטות בוחנים את הסרטון נגד המשטרה
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

סערת הסרטון: בעקבות פניית המשטרה, לשכת המשנה לפרקליט המדינה החלה היום (ב') לבחון את דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שקרא לאזרחים ערבים "להניח את נשקם" ולא לשרת בכוחות הביטחון.

כזכור, ברקע הפיגועים הרבים בהם רצחו מחבלים ערבים נרצחו 13 בני אדם, יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה, קרא אמש (ב') לצעירים ערבים-ישראלים למרוד במוסדות הביטחון של מדינת ישראל, ותקף בשפה הערבית את מדינת ישראל. המשטרה פנתה לפרקליטות במטרה לבחון האם מדובר בהסתה אך בכדי שתוכל להיפתח חקירה בגין הסתה נגד חבר כנסת, נדרש אישור מפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

עודה אמר כי "בתקופה האחרונה צעירים פלשתינים בעלי אזרחות ישראלית אמרו לי שפוגעים בהם ומשפילים אותם. חשוב לי להגיד לי מכאן, מ'באב אל-עמוד', כי זהו שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. הכוחות שנמצאים כאן, משפילים את עמנו ומשפילים את כל מי שבא להתפלל במסגד אל-אקצא".

קריב: "התבטאותו של עודה חמורה ומסוכנת אך היא אינה המרדה"

גלעד קריב, חבר הכנסת ממפלגת העבודה ויו"ר ועדת חוקה, אמר בראיון ברדיו 90 כי דבריו של עודה חמורים אך בהחלט ניתן להעריך חלק מעמדותיו: "התבטאותו של עודה חמורה ומסוכנת אך היא אינה המרדה ולא צריך לפסול את חברותו בכנסת. אני יודע גם להעריך חלק מעמדותיו".

על הרשימה המשותפת כמי שתתמוך בהמשך בממשלה בראשות נפתלי בנט, אמר קריב: "אפשר להגיע להסכמות עם המשותפת על רקע אי יציבות הקואליציה, לאו דווקא בהצטרפות, המשותפת אינה מקשה אחת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן