בתמיכת הרב דוד לאו: הרב אלי בן דהן מונה למנכ"ל בתי הדין הרבניים

הועדה למינוי דיינים בראשות השר לשירותי דת מתן כהנא התכנסה ואישרה פה אחד את בחירתו של סגן שר הביטחון לשעבר למנכ"ל בתי הרבניים. הרב הראשי דוד לאו שתמך במינוי שוחח עם הרב בן דהן ואיחל לו הצלחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 09:45 ט בניסן התשפב

בתמיכת הרב דוד לאו: הרב אלי בן דהן מונה למנכ"ל בתי הדין הרבניים
אלי בן דהן. , צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

הוועדה למינוי דיינים בראשות השר לשירותי דת מתן כהנא התכנסה הבוקר (א') לישיבה מקוונת ואישרה פה אחד את בחירתו של הרב אלי בן דהן למנכ"ל בתי הרבניים. הרב הראשי דוד לאו, שתמך במינוי שוחח עם המנכ"ל החדש ואיחל לו הצלחה בתפקידו. 

"הניסיון העשיר של הרב אלי בן דהן בשירות הציבורי ובמנגנוני שירותי הדת הם מה שנחוץ כעת לבתי הדין הרבניים", אמר השר כהנא, "האמון לו זוכה הרב אלי מהרב הראשי, נשיא בתי הדין הרב לאו שליט"א יביא ברכה גדולה לבתי הדין. אני מודה לרב דוד מלכה, המנכ"ל היוצא על כל פועלו בבתי הדין בשנים האחרונות".

הרב אלי בן דהן אמר עם ההודעה על בחירתו לתפקיד כי, "אני מודה לשר כהנא, לרב הראשי הרב לאו וחברי הועדה על האמון שנתנו בי. אני מקבל על עצמי בחרדת קודש את המשימה החשובה ומקווה לרומם את בתי הדין למקום הראוי להם".

הרב בן דהן נולד במרוקו ב-1954 ועלה עם הוריו לישראל בגיל שנתיים וגדל בבאר שבע. כיהן כסגן שר הביטחון, כסגן שר הדתות והשר בפועל. ב-1989 מונה על ידי שר הדתות דאז, זבולון המר למנהל בתי הדין הרבניים והוביל שם מהפכה בתחום הטיפול בנשים עגונות. קודם לכן אף היה ראש לשכתו של הרב מרדכי אליהו, עת כיהן כרב הראשי. לפני שלושה חודשים מונה על ידי שר הדתות מתן כהנא ליו"ר המועצה הדתית בירושלים.

עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום" המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות מסרה בתגובה: "אני מברכת את סגן השר לשעבר הרב אלי בן דהן, על מינויו, ומלאת תקווה כי ימלא את תפקידו מתוך שליחות לתיקון העוול הנגרם  למסורבות הגט ויפעל למיגור התופעה. עם זאת קשה להגיד שזה מינוי משמח בנסיבות שנוצרו. בפני השר כהנא נפתחה דלת למנות אישה כמנכ"לית בתי הדין הרבניים. פנינו לשר לפני חצי שנה בבקשה למנות אישה לתפקיד. הקרקע הייתה כשרה למהלך כזה ושלוש נשים ראויות התחרו על התפקיד. חבל שההזדמנות הזו לא נוצלה וחבל שנשים עדיין צריכות להיאבק על מקומן בבתי הדין".