פיגוע קטלני בתל אביב: 2 נרצחים ועוד 15 פצועים | המחבל טרם נלכד

מחבל פלשתיני פתח בירי לעבר יושבים בבר ברחוב דיזינגוף, רצח 2 בני אדם ופצע 15 נוספים. שלושה בתי חולים קיבלו את הפצועים ובאיכילוב נאבקים הרופאים על חיי 4 מהם | מפקד מחוז תל אביב: "יש סממנים שמצביעים על כך שמדובר בפיגוע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/04/22 00:40 ז בניסן התשפב

פיגוע קטלני בתל אביב: 2 נרצחים ועוד 15 פצועים | המחבל טרם נלכד
זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גל הטרור הגיע לתל אביב. הערב (ה') בשעה 21:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על מספר פצועי ירי במספר זירות בתל אביב. מחבל פתח באש לעבר מבלים ב"אילקה בר" ברחוב דיזינגוף פינת נתן החכם, ורצח שני גברים - מותם נקבע בבית החולים איכילוב. בפיגוע נפצעו 15 בני אדם נוספים, בהם 4 במצב קשה עד קריטי, 2 במצב בינוני-קשה ו-9 במצב קל.

מפרטים ראשוניים ממצלמות האבטחה עולה כי המחבל לבש בגדים שחורים. מדובר ככל הנראה בפלשתיני מאזור יהודה ושומרון, שהגיע לבר שנמצא בפינת הרחובות דיזנגוף ונתן החכם, שם הוא פתח בירי באמצעות רובה שהיה ברשותו. מהירי שביצע נפגעו מספר אנשים בבר וברחוב. לאחר מכן המחבל נמלט מהמקום. כוחות משטרה, סיירת מטכ"ל ושב"כ משתתפים במרדף אחריו כשהם בנשקים שלופים.

סביב השעה 23:00 מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, עדכן: "באירוע יש נכון לעכשיו 15 נפגעים, לצערי ישנם שני הרוגים. עם קבלת האירוע הגיעו כוחות משטרה רבים מאוד לזירה המורכבת, ואל המעגלים הנוספים היות והיורה נעלם מהזירה וברח לאחת הסמטאות באזור. אנחנו עסוקים כרגע בלסרוק את השטח כדי לוודא שאין מפגעים נוספים, ונראה שאין למעט המפגע שברח מהזירה. אנחנו משערים שהוא פה באזור". 

לסיום אמר מפקד המחוז: "נכון לנקודת הזמן הזאת יש סממנים שמצביעים על כך שמדובר בפיגוע, אבל אני חייב להיות מאוד מאוד רגיש בעניין הזה ולהגיד שאנחנו בודקים גם כיוונים נוספים". 

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר לאחר שהחלו קולות הירי: "עם היוודע אירוע הירי ברחוב דיזנגוף הגעתי למקום וקיבלתי תדרוך ראשוני ממפקד המחוז. מבקש מהתושבים להישאר בבית ולא להסתובב ולהישמע להנחיות המשטרה. האירוע בעיצומו עדיין".

"לא ידעתי שנפגעתי ואז ראיתי מלא דם"

הפצוע מארק מלפייב, בן 27, סיפר מבית החולים איכילוב: "התחילו יריות, ראיתי שהחלון התנפץ ואנשים התחילו לרוץ, הרגשתי פגיעה בגב. לא ידעתי שנפגעתי ואז ראיתי מלא דם, חבר השכיב אותי והזמינו אמבולנס ופינו אותי לבדיקות".  

כשעה וחצי לאחר פרוץ האירוע המתגלגל, נמסר מהמשטרה: "אנו נמצאים בעיצומו של הטיפול באירוע, מאות שוטרים לוחמים וכוחות נוספים מבצעים סריקות נרחבות במתחם ובסמוך לו. משטרת ישראל קוראת לקהל הסקרנים שמתקהלים בזירת האירוע,  לעזוב את המקום ולהיכנס לבתיהם - הדבר מקשה ומפריע מאוד לטיפול באירוע". 

פראמדיק מד"א ישראל וינגרטן שהגיע למקום רכוב על אופנוע מד"א: "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה". 

עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה, מסר כי מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. "פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".