היום ה-39 אזרחים אוקראינים נקשרו ונורו בידי הרוסים: "גופות מוטלות ברחוב"

תמונות קשות מגיעות מרחובות העיירה בוצ'ה ששוחררה לאחרונה מכיבוש רוסי |תיעוד קשה של אחד מעוזריו של נשיא אוקראינה הוביל את בריטניה להודיע על פעולות לאיסוף ראיות לפשעי מלחמה רוסיים | ראש העיר: למעלה מ-300 אזרחים נהרגו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/22 09:36 ב בניסן התשפב

אזרחים אוקראינים נקשרו ונורו בידי הרוסים: "גופות מוטלות ברחוב"
חרקוב במלחמה, צילום: depositphotos

היום ה-39 למלחמה בה פתחה רוסיה באוקראינה הביא עמו תמונות קשות מפרברי קייב. גופותיהם של עשרות אזרחים אוקראינים קשורים שנורו למוות על ידי חיילים רוסים תועדו בעיירה בוצ'ה השוכנת צפונית-מערבית לקייב, לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים - כך דיווחה הלילה (בין שבת לראשון) סוכנות הידיעות AFP. מוטלות ברחובות. בחשבון טוויטר הפועל באוקראינה, "Ukrayna-Rusya Savaşı" דווח על "גופות מוטלות ברחוב". 

"שלושה מההרוגים הסתבכו באופניים בנסיעתם האחרונה, בעוד שאחרים נפלו ליד מכוניות מוכות כדורים ומרוסקות", כך דיווח כתב סוכנות הידיעות AFP שנכנס לעיר לאחר שהיתה מנותקת במשך כחודש. אנטולי פדורוק, ראש עיריית בוצ'ה, אמר כי למעלה מ-300 מתושבי העיירה בה חיו לפני המלחמה כ-30,000 אזרחים, נהרגו לאחר שקיבלו "יחס לא אנושי" מכוחות צבא רוסיה. 

הצילומים הראשונים מבוצ'ה:

https://www.youtube.com/watch?v=8QytTBdwoQ4

ליז טרוס, שרת החוץ הבריטית, כתבה אמש בחשבון הטוויטר שלה כי מדינתה פועלת לאיסוף ראיות לפשעי מלחמה רוסיים בבוצ'ה : "מזועזעת מהזוועות בבוצ'ה ובערים אחרות באוקראינה", כתבה טרוס והוסיפה: "בריטניה עובדת כדי לאסוף ראיות ולתמוך בחקירת פשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי. אחראים יידרשו לחשבון".

לאחר הדיווחים והתמנות של גופות אזרחים בעיירה בוצ'ה פורסמו דיווחים על תמונות דומות גם באירפין, פרבר נוסף של הבירה האוקראינית ששוחרר גם כן בימים האחרונים מכיבוש הצבא הרוסי.