גנץ מגיב לראשונה לפרישת סילמן: "נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה"

שר הביטחון הגיב הערב לראשונה לפרישתה של עידית סילמן מהקואליציה, לאחר ששוחח עם ראש הממשלה: "אנחנו רוצים בקיומה של הממשלה ובהצלחתה, ובמובן הזה לא השתנה דבר מאתמול" | מוקדם יותר: גנץ ערך סיור באוגדת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/22 20:52 ה בניסן התשפב

גנץ מגיב לראשונה לפרישת סילמן: "נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה"
גנץ, צילום: MSC

פרישתה של עידית סילמן הבוקר (ד') מהקואליציה הובילה לתדהמה בקרב המפלגות המרכיבות אותה, והתייחסות רשמית של ראשי סיעות כחול לבן, יש עתיד ותקווה חדשה לא נשמעו. הערב, שר הביטחון סיפק התייחסות קצרה וראשונה לסערה. 

גנץ אמר הערב בישיבת סיעה עם חברי כחול לבן שהתקיימה בזום: "שוחחתי עם ראש הממשלה היום ואנחנו נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה. כחול לבן הייתה ותמשיך להיות הסיעה הממושמעת והמרכזית ביותר בקואליציה. אנחנו רוצים בקיומה של הממשלה ובהצלחתה, ובמובן הזה לא השתנה דבר מאתמול".

גנץ: "אם ישמר השקט – נוכל להרחיב את הצעדים לפלשתינים ברמדאן"

שר הביטחון היה עסוק היום. גנץ, סייר באוגדת עזה, יחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו וקצינים נוספיםץ במהלך הביקור קיים גנץ הערכת מצב, סייר במוצב מארס וקיים ארוחת איפטר עם גששי האוגדה ומפקדים ומגדוד סיור 585 (גדוד הסיור המדברי). 

בסיום הסיור אמר: "אני מסיים סיור והערכת מצב באוגדת עזה – אנחנו פועלים כדי לשמור על השקט ולצד זאת ערוכים באופן נרחב, סביב כל מוקדי החיכוך וסביב הרצועה כדי לספק ביטחון לתושבי הדרום".

"הכוננות שלנו נמשכת גם ביתר הגזרות, בכדי להגן על כלל אזרחי ישראל. אתמול אישרתי מספר צעדים שיאפשרו את חופש הפולחן לפלשתינים בחודש הרמדאן – ולצד זאת אנחנו ממשיכים לפעול לסכל כל ניסיון פיגוע באופן ממוקד. בנושא הזה לא יהיו פשרות. אם ישמר השקט – נוכל להרחיב את הצעדים ולהמשיך את חופש הפולחן בחג. היציבות היא הגורם שמאפשר ביטחון ומאפשר גם כלכלה טובה. אם נידרש – נפעל, ונכה בטרור – בכל מקום, בכל זמן, ובכל אמצעי שיידרש".