אחרי 20 שנה: זה המבנה המרכזי בירושלים שייהרס בקרוב

מלון פנינת דן נמצא במיקום הטוב ביותר בירושלים ועומד נטוש כבר מעל 20 שנה, היום התקבל נגדו צו הריסה | מהנדס העיר: "המבנה מהווה מפגע חזותי משמעותי הפוגע קשות במרקם ההיסטורי והתכנוני של העיר"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 04/04/22 12:54 ג בניסן התשפב

אחרי 20 שנה: זה המבנה המרכזי בירושלים שייהרס בקרוב
מלון דן, צילום: עיריית ירושלים

שני עשורים עומד המבנה שפעם היה מלון פנינת דן שומם באחד המקומות המרכזיים ביותר בירושלים: מול כיכר צה"ל והעיר העתיקה. היום (ב') בית המשפט נעתר לבקשת העירייה וצו ההריסה ניתן למלון שמהווה מפגע ציבורי בלב העיר.

בשנים האחרונות מאז נבחר משה ליאון לראש העיר ירושלים, פעלה העירייה אל מול בעלי המבנה, ואלו התחייבו במסגרת הליך משפטי לקדם תוכנית להריסת המבנה. העירייה מצדה פעלה לזירוז אישור אותה תכנית, שאף קיבלה תוקף וניתן במסגרתה היתר הריסה. למרות זאת, פעלו בעלי המתחם לשיהוי ההליכים ולא מימשו את בקשתם שלהם להיתר הריסה, וזאת עד לפקיעת מועד החלטת הוועדה לעניין זה - סוף שנת 2021.

"המבנה במצבו הנוכחי 'מכער' את חזות העיר"

בבקשה צוין כי ''הותרת המבנה על מקומו, פוגעת אנושות בחזות העיר, בערך הסביבתי והשימורי המיוחד של העיר העתיקה והמתחמים ההיסטוריים הסמוכים למבנה. על בית המשפט להיעתר לבקשה היות ומדובר במקרה בו נראה כי אין מנוס מהוצאת צו הריסה למניעת 'יתמות אכיפתית' והנצחת מבנה העומד שנים רבות נטוש מוזנח ותוך היעדר שימוש בניגוד להיתר עשרות בשנים ותוך סטייה מהיתר והתכניות החלות על המבנה."

מהנדס העיר יואל אבן ציין בתצהירו כי "המיקום של המבנה הוא בעל חשיבות היסטורית ואסטרטגית כיון שהוא צמוד לפסי הרכבת שמסיעים כל יום אלפי אנשים "המבנה במצבו הנוכחי 'מכער' את חזות העיר ומהווה מפגע חזותי משמעותי הפוגע קשות במרקם ההיסטורי והתכנוני של העיר ירושלים בכלל והעיר העתיקה בפרט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן