עמית סגל מסביר מדוע הממשלה הנוכחית תתקשה למגר את הטרור

הכתב הבכיר של חדשות 12 מתייחס לרצף הפיגועים האחרונים וטוען כי בנט העומד בראשות הממשלה אינו אותו בנט שהיה בתחילת דרכו, "ז'בוטינסקי צדק: שקט הוא אכן רפש, הפקר דם ונפש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/22 11:06 כט באדר ב'

עמית סגל מסביר מדוע הממשלה הנוכחית תתקשה למגר את הטרור
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע קשה עבר על ישראל, עם שני פיגועי טרור קשים במרכז הארץ שגבו את חייהם של שבעה בני אדם, אשר מצטרפים לפיגוע הקטלני בבאר שבע בשבוע שעבר, כאשר מחבל תושב הנגב רצח ארבעה בני אדם במסע ציד במרכז המסחרי. 

מיד לאחר הפיגוע בבני ברק ביום שלישי האחרון, הזדרזו הפוליטיקאים למודי הניסיון להגיב על האירוע הקטלני, וגם ניצלו את ההזדמנות להטחת האשמות בממשלה ובעומד בראשה. גם הכתב הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו וכתב, "ראש הממשלה צריך להתעורר בדחיפות על החיים שלו". 

גם בטורו השבועי שהתפרסם הבוקר (ו') בידיעות אחרונות, הפנה סגל אצבע מאשימה לבנט, והשווה את פעולותיו והתבטאויות כיום לאמירותיו בתחילת דרכו הפוליטית. הכתב הזכיר כיצד בשנת 2014 יצא בנט בהפגנתיות כאשר נשיא הפרלמנט האירופי טען לאפליה בחלוקת המים בין יהודים לערבים מעל בימת הכנסת. בנט אז הסביר זאת בטיעון הפשוט כי "שתיקה לנוכח תעמולה שקרית היא מתן לגיטימציה לפעילות נגד אזרחי ישראל".

כזכור, בתחילת השבוע נפגש ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן במשרדו בירושלים ובשפה האנגלית כינה את יהודה ושומרון "הגדה המערבית", אמירה שעוררה עליו זעם בימין והוסברה לאחר מכן כביטוי ללא "שום משמעות מיוחדת". 

"מה היה אומר בנט של אז על בנט של היום"?, כותב סגל ומצטט את בלינקן כשלצידו עומד בנט. "דנו בדרכים לעודד פסח, רמדאן ופסחא שלווים ברחבי ישראל, עזה והגדה המערבית, ובמיוחד בירושלים. וזה אומר למנוע פעולות מכל הצדדים שעלולות לגרום מתחים, כולל הרחבת התנחלויות, אלימות מתנחלים, הסתה לאלימות, הריסות, תשלום למחבלים, פינוי משפחות מבתיהן", כך מזכיר המדינה האמריקאי, ובנט, ממשיך סגל, אמר תודה ונפרד מהעיתונאים. 

"ז'בוטינסקי צדק: שקט הוא אכן רפש, הפקר דם ונפש. גל הטרור הנוכחי התפרץ ללא קשר להרכב הממשלה, אבל ממשלה בהרכב כזה תתקשה למגר טרור שלשורשיו היא מסרבת לרדת. את הרעיון שאלימות המתנחלים היא הגורם מספר אחת הרי אישרר באוזני האמריקנים השר לביטחון הפנים עמר בר לב. ההתבטאויות האומללות באמת שלו אינן פליטות הפה על לכידת מחבל שמת, אלא התבצרותו בסירוב המשונה, בסגנון עדות ברק אובמה, לומר את צמד המילים "טרור מוסלמי".

(בנט נפגש עם בלינקן בתחילת השבוע) 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן