בצל הפיגוע: שרי החוץ בהצהרה משותפת מפסגת הנגב

פסגת הנגב נמשכת היום ומגיעה לשיאה עם הצהרה משותפת של ששת שרי החוץ בתום פגישה משותפת בה השרים החליטו לקיים את הפסגה גם בשנה הבאה | בלינקן: "נמשיך לעבוד על הסכם שיתבסס על פתרון שתי המדינות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/03/22 12:40 כה באדר ב'

בצל הפיגוע: שרי החוץ בהצהרה משותפת מפסגת הנגב
צילום: אסי אפרתי לע"מ

פסגת הנגב ההיסטורית נמשכת היום (ב') עם נוכחות מרשימה של שרי חוץ משישה מדינות שונות: ישראל, ארצות הברית, מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. שרי החוץ קיימו מספר פגישות בהן שוחחו בין היתר על האוייב המשותף, איראן.

 

בנאומו אמר לפיד: "מטרתם של הטרוריסטים היא להטיל עלינו אימה, לגרום לנו לפחד להפגש ולקדם את החיבורים וההסכמים בינינו. הם לא יצליחו. אנחנו לא ניתן להם. אין לנו שום כוונה לתת פרס למחבלים. אין לנו שום כוונה לתת להם לנהל לנו את החיים, לקבוע לנו את המדיניות. ישראל היא מדינה חזקה וגאה ולא תכנע לטרור לעולם.

בהתייחסות לפסגת הנגב אמר לפיד: "המפגש הזה בינינו הוא משהו שאנשים חשבו שאי אפשר להאמין שיקרה, שאי אפשר היה לחזות שהוא יקרה. הם טעו. הוא קרה מפני שאנחנו האמנו בו, הוא קרה מפני שזה החזון שהצבנו לעתיד האיזור שלנו. היכולות המשותפות שאנו בונים, מפחידה ומרתיעה את אויבינו המשותפים – בראש ובראשונה את איראן ושלוחותיה. יש להם ממה לפחד".

בנאומו בפסגת הנגב אמר מזכיר המדינה בלינקן: "אני מגנה את הפיגוע הנורא אמש, בשם נשיא ארה״ב והעם האמריקאי אנחנו שולחים תנחומים. הסכמי אברהם אינם תחליף לשלום עם הפלסטינים. נמשיך לעבוד על הסכם שיתבסס על פתרון 2 המדינות"