מלחמה באירופה

היום ה-31 ביידן מסכם ביקור באירופה: "עלינו להתחמש לקראת קרב ארוך"

עם סיום ביקור בן ארבעה ימים באירופה, הכריז הנשיא האמריקאי כי פוטין לא יכול להישאר בשלטון. מנגד אמר, כי העם הרוסי אינו האויב | נשיא אוקראינה קרא למו"מ לסיום המלחמה: בכל יום בו אנחנו ממשיכים את ההגנה אנחנו מביאים את השלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/22 21:50 כג באדר ב'

ביידן מסכם ביקור באירופה: "עלינו להתחמש לקראת קרב ארוך"
ביידן, צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן חתם היום (ש') ביקור בן ארבעה ימים באירופה. בנאום אותו נשא בטירה המלכותית שבבירת פולין, ורשה, הכריז ביידן כי העם הרוסי אינו האויב וכי הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לא יכול להישאר מנהיגם, "למען האל, האיש הזה לא יכול להישאר בשלטון".

ביידן הצהיר כי המלחמה באוקראינה היא כישלון אסטרטגי עבור רוסיה, אך טען כי על אירופה להיערך לבאות: "עלינו להתחמש לקראת קרב ארוך שמצפה לנו". הרוסים מנותקים מהעולם המודרני, רוסיה היתה מדינה של המאה ה-21 ופוטין עם המלחמה הפך אותה למדינה של המאה ה-19. הודות לסנקציות אמר ביידן, "הפך הרובל לאפר", ולכן רוסיה לא יכולה לממן את המלחמה. 

"התחייבות מקודשת"

ביידן נפגש היום עם נשיא פולין אנדז'יי דודה. השניים הגיעו לגבול פולין-אוקראינה, וגם שם תקף ביידן את פוטין וכינה אותו "קצב". בימים האחרונים ביידן כינה את פוטין "פושע מלחמה" ו"דיקטטור רצחני".

קודם לכן, בישיבה של נשיאי ארצות הברית ופולין בוורשה, ביידן הזכיר את סעיף 5 של אמנת ברית נאט"ו, שאומר כי מתקפה על אחת מחברות הברית הצפון-אטלנטית תיחשב להתקפה על שאר החברות בה ותגרור תגובה הולמת שכן ההתחייבות להגנה הדדית על חברות הברית היא "התחייבות מקודשת".

ביידן אמר במהלך דבריו כי אינו בטוח שרוסיה שינתה את האסטרטגיה שלה בפלישה לאוקראינה. ביום חמישי החל החודש השני ללחימה ובהודעת משרד הביטחון הרוסי, שפורסמה אתמול, נכתב כי הצבא הרוסי עמד בכל היעדים במהלך החודש הראשון ללחימה באוקראינה וכי השלב הבא הוא כיבוש מחדש של חבל דונבאסבמערב מעריכים כי רוסיה לא תרצה להגדיל את המערכה הצבאית באוקראינה, אלא להתרכז במחוזות הבדלניים במזרח המדינה, אלה הקרובים לרוסיה.

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי אמר בלילה בין שישי לשבת בנאום הווידיאו הלילי שלו, כי מדינתו לא תוותר על אף חלק משטחה עבור השלום. "בכל יום שבו אנחנו ממשיכים את ההגנה אנחנו מביאים את השלום ומקרבים את הניצחון" - אמר זלנסקי וקרא לרוסיה לנהל משא ומתן לסיום הלחימה.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן