צפו בתיעוד פיגוע דקירה בשער שכם צעיר נפצע קשה - בנט גיבה את הלוחמים

מחבל חמוש בסכין הגיע בשעות אחר הצהריים לעיר העתיקה ודקר צעיר חרדי. השוטרים במקום הגיבו במהירות ונטרלו את המחבל. ראש הממשלה גיבה את לוחמי מג"ב: "פעלו באופן מהיר ונחוש כמצופה, מגבה את שניהם בצורה מלאה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/12/21 18:23 ל בכסלו התשפב

פיגוע דקירה בשער שכם צעיר נפצע קשה  - בנט גיבה את הלוחמים
צילום: דוברות המשטרה

פיגוע דקירה במהלך החג: משטרת ישראל מעדכנת כי היום (שבת) בסביבות השעה 16:30, הגיע מחבל (25) תושב סלפית סמוך לכיכר שער שכם במזרח ירושלים ולאחר שהתקרב לעבר אזרח שחלף במקום, שלף סכין ודקר אותו, בנוסף ניסה לדקור לוחם מג"ב שפעל במקום. לוחמי מג"ב שהיו במקום ניטרלו את המחבל. 

‏ראש הממשלה נפתלי בנט גיבה את הלוחמים ואמר כי," הלוחמת והלוחם פעלו באופן מהיר ונחוש כמצופה, למול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מגבה את שניהם בצורה מלאה ומתפלל לרפואת הפצוע". 


בנט שוחח הערב (ש׳) עם השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, בעקבות הפיגוע בירושלים.

ראש הממשלה עודכן בממצאי התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות הפיגוע בשער שכם, והנחה להמשיך ולנקוט בפעולות הנדרשות על מנת למנוע התלקחות בשטח. 

גם שר החוץ יאיר לפיד התייחס לפיגוע: "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מגבה לחלוטין את הלוחמות והלוחמים שלנו. לא ניתן למחבלים להשתולל ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר בארץ.מאחל החלמה מהירה לפצוע מארוע הדקירה". 

במשטרה הדגישו כי ערנותם ותגובתם המהירה של השוטרים הביאה לנטרולו של המחבל, שנורה ונהרג.  כתוצאה מפיגוע הדקירה, פונה אזרח באורח בינוני- קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיעו לזירה ולפני זמן קצר, קיים מפקד המחוז הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירה.

 "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות על ידי מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים"

ממד"א נמסר כי בשעה 16:28 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על צעיר שנדקר בשער שכם בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק צעיר כבן חרדי כבן 20 במצב בינוני עד קשה, עם פצעי דקירה בגופו. המחבל נורה ונוטרל. 

פאראמדיק מד"א על אופנוע מד"א ישראל וינגרטן, סיפר: "הייתי סמוך לשער שכם והזניקו אותי למקום, ראיתי צעיר חרדי כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצעי דקירה בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה". 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, מסר: "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים. אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לנטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום". 

"ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים, הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדויקים כמו בכל אירוע". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן