מלחמה באירופה

אחרי הניסיונות של בנט | לפיד: "ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך"

על רקע ההפצצות הרוסיות במריופול יצא יאיר לפיד בהצהרה משותפת עם שר החוץ הסלובקי בה גינה את הפלישה הרוסית והבטיח שיעשה כל מה שביכולתו לעזור במאמצי התיווך: "ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך שנועדו להפסיק את האש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 13:00 יא באדר ב'

אחרי הניסיונות של בנט |  לפיד: "ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך"
צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

היום ה-19 למלחמה על אוקראינה: הבוקר (ב') יצא שר החוץ יאיר לפיד בהצהרה משותפת עם איוואן קורצ׳וק, שר החוץ של סלובקיה במשרד החוץ בברטיסלבה: "ישראל, כמו סלובקיה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה וקוראות להפסקת הקרבות. אין הצדקה לפגיעה בעצמאות הטריטוריאלית של אוקראינה ואין הצדקה להתקפות על אוכלוסייה אזרחית.

"המלחמה הזו צריכה להפסק. אדמת אירופה ידעה לא מעט מלחמות והדבר היחיד שיצא מהן זה סבל נורא. בשנים האחרונות היה שלום באירופה, ויצא ממנו שגשוג שהמין האנושי לא ידע כמותו.

"ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך שנועדו להפסיק את האש ולהחזיר את השלום. אנחנו פועלים יחד עם בעלת בריתנו הגדולה, ארה"ב, ויחד עם שותפינו האירופאים, כדי למנוע את המשך הטרגדיה.

"ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה בידי ארה"ב"

"ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה בידי ארה"ב ומדינות המערב. משרד החוץ מרכז את הנושא, אבל למאמץ שותפים גם בנק ישראל, משרד האוצר, משרד הכלכלה, רשות שדות התעופה, משרד האנרגיה וגורמים נוספים.

"בין ישראל לסלובקיה יש קשרים עמוקים וחזקים, אבל שנינו מאמינים שאפשר להעמיק ולחזק אותם עוד הרבה. לשנינו יש רעיונות טובים איך לעשות את זה, אבל כרגע אנחנו מרוכזים במאמץ לסייע לעם האוקראיני ולפליטי המלחמה מאוקראינה".

הודעה זו מגיעה על רקע מאמצי התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט בין נשיא אוקראינה זלנסקי לנשיא רוסיה, פוטין. נזכיר כי רק לפני יומיים אמר זלנסקי כי הוא "מקווה להשפעות משמעותיות וחיוביות מצד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט על השיחות עם רוסיה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן