ריאיון מיוחד חגית משה עוקצת את בצלאל סמוטריץ': לנו יש 45 אלף מתפקדים

ברקע המפקד של הציונות הדתית, יו"ר הבית היהודי משגרת עקיצה לסמוטריץ' ומאשימה אותו במניעת האיחוד בבחירות האחרונות: "חיבורים עושים ממקום פחות יהיר ועם פחות גאווה" | חגית משה הודפת את הדיווחים על הדחה ומבהירה: "לא מתרגשת - יודעת לנצח"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/03/22 16:03 ו באדר ב'

חגית משה עוקצת את בצלאל סמוטריץ': לנו יש 45 אלף מתפקדים
חגית משה, יו"ר הבית היהודי, צילום: חדשות כיפה

במשך השבועיים האחרונים קיימה מפלגת הציונות הדתית מבצע מרוכז להגברת ההתפקדות לשורותיה, כאשר אמש (ג') הם הכתירו אותו כהצלחה לאחר שכ-16 אלף מתפקדים חדשים הצטרפו למפלגה רק במהלך המבצע המרוכז. במקביל ואולי כתגובה לכך, הודיעה יו"ר מפלגת הבית היהודי וסגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, על הידוק מחדש של השורות בקרב חברי המפלגה ועל יציאה למהלך שהיא כינתה בשם "הזדהות".  

"אתה לא יכול להיות חבר בשתי מפלגות", אומרת חגית משה בריאיון מיוחד לחדשות כיפה, "כל חבר מרכז שהבית היהודי-מפד"ל חשובה לו, יזדהה ככזה. הגוף שיישאר וימשיך את הדרך יבחר את כל המוסדות, אנחנו יוצאים לדרך".

"תמכנו בימינה ערב הבחירות ואנחנו לא חלק מהממשלה הזאת", מבהירה יו"ר הבית היהודי, "לא היינו שותפים בקבלת ההחלטות לגבי הרכב הממשלה הנוכחית. הייתה לנו אחריות לא לבזבז קולות ולפגוע במחנה הימין. זה מה שעמד לנו מול העיניים. תמכנו כי חשבנו שתקום ממשלת ימין על מלא. לא ציפינו שמה שקרה - יקרה, זה לא עלה על הפרק".

טרם נמצא מנכ"ל חדש. חגית משה וניר אורבך

"לא צפינו שמה שקרה - יקרה". חגית משה וניר אורבך. צילום: דוברות

משה מסבירה כי אם הבית היהודי היה רץ ברשימה נפרדת ולא חוברים לימינה, אז היו כועסים ומאשימים אותם שממשלת הימין לא קמה בגללם: "מתוך אחריות למחנה הייתה החלטה לעשות את המהלך. לא כדי לקבל משרד או צ'ופרים כמו שאוהבים להכפיש. עובדה שאנחנו לא בתוך הממשלה הזאת, ואנחנו לא חלק מימינה. הבית היהודי נאמן רק לבית היהודי". 

"בצלאל סמוטריץ' דיבר על חיסול של הבית היהודי"

יש כרגע 3 מִפְקָדִים ואולי ארבעה במגזר הציוני דתי. 

מאוד רציתי להיות במקום הזה של איחוד ולחזור למפד"ל של פעם, מפלגה עם קשת רחבה מאוד שכוללת את כל המנעד של הציונות הדתית. המפלגה שנקראת "הציונות הדתית", והיא למעשה רק "האיחוד הלאומי", לא מכילה את כל הציונות הדתית במִפְקָדִ שלה. זה יח"צ מצויין ושם מעולה אבל זה לא מקפל בתוכו את כל המנעד של הציבור לצערי. זה מפקד של האיחוד הלאומי שקורא לעצמו "ציונות דתית". 

אבל לא חבל לפצל את המגזר הקטן הזה לארבעה חלקים?

"בטח שחבל. אני הובלתי את החיבור של כולנו ולשם כך התמודדתי לבית היהודי".

פעמים רבות נשאלה חגית משה מדוע לא חברה לרשימת הציונות הדתית בבחירות האחרונות, גם סביב ההחלטה לחבור לימינה, אך גם היום, לאור הכיוון אליו פנה ראש הממשלה נפתלי בנט. סגנית ראש עיריית ירושלים מבהירה כי מי שאשם בכך שהחיבור עם הציונות הדתית לא יצא לפועל הוא בצלאל סמוטריץ' עצמו. "אי אפשר להגיד חיבור ואיחוד של הציבור כשבעצם הכוונה הייתה שאנחנו נזדהה כמפלגה אחרת. כדי שאנחנו נכניס נציג לרשימה, סמוטריץ' ביקש שאזדהה כחברת ה'איחוד הלאומי'. הוא לא דיבר על חיבור, הוא דיבר על חיסול של הבית היהודי ובדרך הזאת לא עושים חיבורים. עושים חיבורים ממקום פחות יהיר ועם פחות גאווה ובטח לא להגיד דברים בלי להתכוון אליהם. זה לא התפוצץ בגלל המקומות, אלא בגלל הדרישה של סמוטריץ' שהבית היהודי, המפד"ל של 100 שנה תזדהה כ'איחוד הלאומי' בכנסת ולזה אי אפשר להסכים". 

סמוטריץ

סמוטריץ'. מנע חיבור עם הבית היהודי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לבוא ולהגיד 'אחרי שחיסלתי אתכם ואין את הבית היהודי יותר אז עכשיו בואי למִפְקָדִ שלי' - זה לא מחזיק מים", אומרת יו"ר הבית היהודי בהתייחסות למפקד של הציונות הדתית: "עובדה שהמפקד לא הביא אנשים. חשבתי שאם המפלגה שקוראת לעצמה 'הציונות הדתית', שזה מחייב, עושה מפקד, אז צריכים להיות 150 אלף מתפקדים. אם זה מסתכם רק בכמה עשרות אלפים אז כנראה שזה לא כל הציונות הדתית. זה רק שם טוב והבטחות. והמפקד זה יח"צ טוב עם הרבה מאוד השקעה של האיחוד הלאומי. פעם ראשונה שהם עושים מפקד". 

כמה מתפקדים יש לבית היהודי היום? 

45 אלף, ולא כל מי שמצביע ל'בית היהודי' גם מתפקד.

"לא מתרגשת מהדחות - אני יודעת לנצח"

לאחרונה דווח בכיפה על יוזמה של מספר גורמים בכירים במפלגה להדיח את חגית משה מראשות הבית היהודי, דבר שהעלה את רמת המתח במפלגה המנומנמת.

יש תכנון לפריימריז או בחירות לראש הבית היהודי בקרוב?

כרגע אנחנו עסוקים רק בבית היהודי. על כל דבר שאעשה - התחייבתי לעשות לפי החוקה של המפלגה והכל יבוא בצורה סדורה, ולא מתוך לחץ או מאבקי כוחות. הכול ייעשה בחיבור. אני לא מתרגשת מהדחות, לא צריך להדיח אותי אני יודעת להיבחר. אני יודעת לנצח. אנחנו עובדים מסודר וכשיהיו בחירות - כולם ידעו. זה לא מעסיק אותי. 

דיברת לאחרונה עם הרב דרוקמן?

האמת שלא יצא לי. אני עסוקה בהרבה מאוד דברים. כן נפגשנו בערב 40 שנה לפטירת הרצי"ה קוק זצ"ל. אני מאוד מעריכה את הרב דרוקמן שמוביל את הציבור עוד שנים רבות, ואם אדרש - אבוא לפגוש איתו. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן