"זו משימה לא פשוטה": הקצין הסרוג עוזב את מרכז ההכשרות ועובר צפונה

תת אלוף שי קלפר שפיקד בעבר על חטיבת גולני, סיים את התפקיד שמילא בשנתיים האחרונות ויעבור לפקד על עוצבת הגליל. "זו הייתה חוויה מרתקת של למידה והיכרות עם חילות שונים ובסיסים מרוחקים", אמר הקצין הסרוג בטקס הפרידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/22 11:00 ל באדר א'

"זו משימה לא פשוטה": הקצין הסרוג עוזב את מרכז ההכשרות ועובר צפונה
שי קלפר, סיים את תפקידו, צילום: Flash90

תת אלוף שי קלפר סיים את תפקידו כמפקד מרכז הכשרות היסוד בזרוע היבשה, בו כיהן בשנתיים האחרונות, ויכנס בעוד מספר חודשים לכהן כמפקד עוצבת הגליל. את תפקידו ימלא באופן זמני מפקד קורס מפקדי פלוגות וקורס מפקדי גדודים, תא"ל אודי צור.

מעמד הפרידה נערך ביום שלישי במחנה בר-לב (קסטינה), בנוכחות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד האימונים וההכשרות, אלוף מוטי ברוך, מפקדים נוספים בזרוע ומשפחתו של הקצין הסרוג.

"מרכז ההכשרות הוא מוסד משמעותי להטעמת יסודות הלוחם והמפקד ביבשה", אמר מפקד מרכז הכשרות היוצא, "מטרתו היא להכשיר לוחמים ומפקדים מעולים שינצחו במלחמה הבאה ולהביא את שדות הקרב אל שדות האימונים. להקים מרכז, אגף או בניין בזרוע זו משימה מאתגרת וכלל לא פשוטה. רק בעזרת הירתמות הגורמים והאנשים, הצלחנו להתעצם, לעצב ולהביא בשורה בעולם ההכשרות".

"זו הייתה חוויה מרתקת של למידה והיכרות עם חילות שונים ובסיסים מרוחקים", המשיך תא"ל שי קלפר, "לצד מכנה משותף רחב ועמוק של שליחות, רוח לחימה ואמונה בצדקת הדרך. האנשים הם סוד הסיפור, הכל מתחיל ונגמר באיכות מפקדי ההכשרה - מהמ"כ והמ"מ דרך המ"פ, המג"ד והרע"ן עד מפקד הבה"ד. אני רוצה להודות למטה המרכז, למפקדי הבה"דים והמג"דים, לקציני החיל ולמטה הזרוע, למוטי ברוך מפקדי ולתמיר מפקד הזרוע. לכולכם יחד ולחוד יש חלק משמעותי בעשייה החשובה – כולנו פועלים מתוך רצון אמיתי לעשות את צה"ל טוב יותר".

תא"ל שי קלפר נולד בשנת 1976 והתגייס בשנת 1997 לסיירת גולני בחטיבת גולני. שירת כמפקד סיירת גולני. היה מפקד גדוד 51, היה מג"ד "הדס" ו"גפן" בבה"ד 1, מפקד החטיבה המרחבית שומרון ושירת כמח"ט גולני. 

לקלפר תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר-אילן ובעל תואר שני באסטרטגיה וביטחון מ-United States Army War College. הוא נשוי ואב לארבעה.