בשורה לחיילי צה"ל: מעכשיו יהיה הרבה יותר קל לצאת לחופשה

זכאים לחופשה מיוחדת? אם עד היום הייתם צריכים לעבור במשרד הת"ש ולקבל אישור מקצים בדרגת רב סרן, מעכשיו תוכלו לעשות את זה מהטלפון, מול המפקדים הישירים. כל הפרטים על הרפורמה החדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 16:30 ה באדר א'

בשורה לחיילי צה"ל: מעכשיו יהיה הרבה יותר קל לצאת לחופשה
גם שריונרים יוכלו לבקש מיוחדת, צילום: Michael Giladi/Flash90

כל מי שהיה חייל יודע שאחד הדברים המאתגרים להתמודד איתם הוא הבירוקרטיה הצבאית, בטח זאת שמגיעה עם בקשת חופשה. החל מהיום המצב משתנה. בחודשים האחרונים עבדו בצה"ל על שינוי המערכת והנהלים, והיום (א') הודיעו כי חלק ניכר מהחופשות המיוחדות ידווחו באמצעות אפליקציית דו"ח 1, על-ידי המפקדים הישירים ביום מימוש החופשה המיוחדת. כך פורסם היום באתר צה"ל.

היציאה לחופשה מיוחדת, החל מ"מיוחדת משפחתית", מחלה או אבל, מיוחדת לחיילים בודדים, מיוחדת עבור אמנים וספורטאים ועוד, תאושר על ידי המפקד הישיר של מבקש החופשה, זאת בשונה מבעבר - כאשר חופשות אלו נדרשו לאישור מפקדים בדרגת רס"ן ומעלה.

במסגרת התהליך הזה, הסמכות לאישור החופשה המיוחדת עוברת ממשרד הת"ש למפקד הישיר דרך אפליקציית דו"ח 1. שינוי זה מהווה חלק משינויים עמוקים נוספים אשר קרו בצבא.

מערכת בקשת "מיוחדת"

מערכת בקשת "מיוחדת" צילום: אתר צה"ל

"מדובר בראייה רחבה של סמכות ואחריות המפקד, בשילוב עם הרצון לצמצם בירוקרטיה בחיל המשא"ן כדי להגביר את העיסוק במהות של חיל המשא"ן", אמרה ראש מדור ת"ש חובה במקמש"ר, רב סרן ירדן אזולאי והוסיפה כי, "בעבר משקיות הת"ש 'רדפו' אחר החיילים להשיג אישורים - כעת הם נגישים הרבה יותר ונמצאים בידי המפקד".

החופשות המיוחדות שנשארות באחריות משרד הת"ש הן: חופשה מיוחדת אישית "סוציאלית", כלכלית, לימודים, מעבר דירה של חייל בודד וביקור הורה אחד בחו"ל לחייל שאינו בודד.